To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
forum.Kanu.pl »
Pośród trzcin i kamieni

Na biwaku: odpoczynek / kuchnia itp. - parowa ładowarka do komórek

Matusz - 2011-07-20, 21:59
Temat postu: parowa ładowarka do komórek
Tak sobie kombinuję, jak rozwiązać problem z ładowaniem komórek/gps/aparatów foto w warunkach spływowych. Osobiście zabieram odpowiednią ilość zapasowych akumulatorków. Ale.. może dałoby się zrobić jakąc w miarę uniwersalną ładowrkę w o parciu o... maszynę parową. Mam taki niezbyt duży model maszyny parowej. Jako paliwo może posłużyć spirtus albo benzyna (przy okazji wożenia paliwa do kuchneki np.).
Niestety kompletnie nie znam się na prądzie i elektronice. Może ktoś miałby jakiś pomysł na ładowarkę napędzaną parą :)

drawa - 2011-07-21, 07:09

to było by COŚ :mrgreen:
Zirkau - 2011-07-21, 19:43

żaden problem. jeśli masz silnik parowy to niech służy do napędzania np. dynama, daje Ono przeciętnie 6V napięcia i do 3W mocy.
Typowa ładowarka daje chyba 5V. Np kupujesz Nokia bicycle charger (25$), które w zestawie ma zwykłe dynamo no i właściwą ładowarkę która stabilizuje prąd dawany na urządzenie.

Co za różnica czy koło rowerowe napędza dynamo czy silniczek parowy. Jeśli nie jesteś pewien, policz prędkość kątową koła roweru w zakresie 6-30 km/h i porównaj z prędkoscią kątową kółka od silniczka.

Parthagas - 2011-07-21, 20:31

Może wodna miniturbinka, która w czasie ruchu kanu napędzałaby prądnicę? Trza wykorzystać tę energię, która bliżej i taniej.
JUKA2000 - 2011-07-21, 20:34

Tylko czy takiej maszynce wystarczy mocy do obracania dynama, stawia ono spory opór? :neutral:
kochamojazone - 2011-07-21, 21:59

Trza by było zamontować koła jak w parowcach na Missisipi :lol: .
A tak w ogóle to wywaliłem moją komórkę zimą do Noteci. Polecam wszystkim stan nieposiadania.

Parthagas - 2011-07-21, 23:49