forum.Kanu.pl » Strona Główna

 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kanu z silnikiem (było ''Ahoj.'')
Autor Wiadomość
Jacek 

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-07-10, 01:46   

Witam Panow,
Podziele sie swoimi doswiadczeniami w dziedzinie canoe plus silnik;
- mocowanie slinika tylko i wylacznie na burcie, chodzi o to by bylo wygodnie i tak jest w moim conoe, siedze jak w fotelu, prawa reka na manetce, nie wyobrazam sobie plywania z silnikiem na pawezy, staly skret ciala o 180 stopni, mysle ze tak da sie wytrzymac max 10 minut.
- silnik tylko i wylacznie spalinowy, najlepiej Honda BF 2, ze sprzeglem odsrodkowym, dlaczego ten silnik - bo jest najlzejszy z maluchow czyli 50ccm, suchy 12.2 kg, mokry cos okolo 14 kg.
- dlaczego zamontowalem silnik - a - plywam czasami na ryby, b - splywam z nurtem na wioslach, wracam na silniku bo pod prad na mojej miejscowej rzece sie nie da w sposob klasyczny.
- jedyna wada to ta ze musze wioslowac z lewej strony,
- zdjecie - jak sobie przypomne jak sie je dodaje to wkleje
Jacek
 
 
Myszoor 
Miłośnik Myszek :)


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 1407
Skąd: zDolny Śląsk
Wysłany: 2011-07-26, 10:42   

Jacek napisał/a:

- dlaczego zamontowalem silnik - a - plywam czasami na ryby, b - splywam z nurtem na wioslach, wracam na silniku bo pod prad na mojej miejscowej rzece sie nie da w sposob klasyczny.

a cóż to za rzeczka?

PS
Coby w temacie być - detal:


i całość:


:D
_________________
Good judgment comes from experience, and experience comes from bad judgment : ) | Mysia Perć™ : P
Dumoine - zapiski z budowy -> eBook
 
 
Thialf 


Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 514
Skąd: Wrocław/Brzeg
Wysłany: 2011-07-26, 10:49   

Piotrek, to Twoje stare kanu???

-morderca- :???:
_________________
"the question is who cares"
 
 
Myszoor 
Miłośnik Myszek :)


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 1407
Skąd: zDolny Śląsk
Wysłany: 2011-07-26, 11:25   

Thialf napisał/a:
Piotrek, to Twoje stare kanu???

-morderca- :???:

no nie :D ja jestem wrogiem takich właśnie kombinacji - to widoczek z jednej z przenosek na północy ;)
_________________
Good judgment comes from experience, and experience comes from bad judgment : ) | Mysia Perć™ : P
Dumoine - zapiski z budowy -> eBook
 
 
Thialf 


Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 514
Skąd: Wrocław/Brzeg
Wysłany: 2011-07-30, 13:00   

Gdyby jednak ktoś się zdecydował na budowę kanu z przyciętą stewą to:

http://www.carryingplacec...html/skiff.html
_________________
"the question is who cares"
 
 
Zirkau 
Zirkau

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 528
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2011-08-23, 19:11   

dla ciekawości, boli brak fotek; dziś Wartą w stronę Poznania płyną dwie kanadyjki z Niemcami na pokładzie. Napęd, silnik elektryczny, napędzany akumulatorem plus, tu uwaga, bateriami słonecznymi.
 
 
Myszoor 
Miłośnik Myszek :)


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 1407
Skąd: zDolny Śląsk
Wysłany: 2011-10-03, 14:54   

no szkoda że nawet komórki pod ręką nie miałeś :|

kontynuując wątek - dziś trafione: http://www.instructables.com/id/Electric-Canoe/

EDIT

Kilka zdjęć o których wcześniej wspominał Jacek - nadesłanych z półkuli południowej - wklejam w Jego imieniu ;)

Cytat:


Widać dwa gniazda pod maszty, zawiasy steru sa na tylnej stronie pantografu.
Silnik Hondy 2,2KM jest za duzy. Max predkosc to 22 km/h i wtedy dno zaczyna falowac - bo jest nieusztywnione.







Pantograf



Transport, tutaj bede jechac tylko 2 km, wiec z lenistwa nie chcialo mi sie mocowac lodki w pozycji poprawnej, na pokladzie zauwazysz dwie listwy - odbojnice, sluza do ochrony lodki w czasie poprawnego transportu - dnem do gory.
_________________
Good judgment comes from experience, and experience comes from bad judgment : ) | Mysia Perć™ : P
Dumoine - zapiski z budowy -> eBook
 
 
Jacek 

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-10-04, 23:12   

Dziekuje Piotrze za dodanie moich zdjec.
W zasadzie wszystko na nich widac, a co najwazniejsze to to ze kanu jest lodka jak zadna inna bardzo uniwersalna , sprawdza sie pod silnikiem, pod zaglami i w dalekiej turystyce rzecznej.
Wspomne o wadach, pierwsza to falowanie dna przy nieco wiekszych predkosciach pod silnikiem. Druga to mokra zegluga i pod zaglami i na silniku z uwagi na bardzo pionowe burty w czesci dziobowej, ten mankament nie wystepuje tylko na wioslach.
W czasie plywania pod zaglami bardzo wazna jest pozycja sternika, lub zalogi. Kanadyjka jest wrazliwa na przeglebienia, trzeba uwazac by byla ,,na rownej stepce,,.
Pozdrawiam
Jacek
 
 
Myszoor 
Miłośnik Myszek :)


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 1407
Skąd: zDolny Śląsk
Wysłany: 2011-10-05, 06:51   

Jacek napisał/a:
... Druga to mokra zegluga i pod zaglami i na silniku z uwagi na bardzo pionowe burty w czesci dziobowej, ten mankament nie wystepuje tylko na wioslach.

A nie jest to czasem wina ujemnego kąta na dziobie? - tak gdybam, bo nie miałem okazji testować ...
Ktoś ma jakieś własne obserwacje z kanu o dodatnim kącie na dziobu i rufy w tej kwestii.
_________________
Good judgment comes from experience, and experience comes from bad judgment : ) | Mysia Perć™ : P
Dumoine - zapiski z budowy -> eBook
 
 
Jacek 

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-10-05, 20:37   

Ja swoja lodke swiadomie przezeglowalem, w/g p.M.Plucinskiego powierzchnia zagla powinna byc rowna lub mniejsza niz dlugosc x szerokosc lodki. To jest tzw wsp. ozeglowania.
Dla lodek turystycznych powinien on wynoscic 0,9, ewentualnie 1. Moj wsp ozeglowania wynosi okolo 1,5 a to dla adrenaliny.
Idealne kanu do dalekiej turystyki np po Wisle dla dwu osob powinno miec okolo 6m dlugosci i 1,2m szerokosci., z bezpiecznym zaglem, z miejscem na maly silnik. Nie znalazlem w sieci planow czegos podobnego.
I tutaj pije do Radka, specjalisty od pieknych lodek, moze dalbys sie namowic na stworzenie projektu kanadyjki uniwersalnej ?
Pozdrawiam
Jacek
 
 
Radek 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 1226
Skąd: Raciąż
Wysłany: 2011-10-05, 20:51   

Wywołano mnie do tablicy :)
Pomyślę i może coś uda się wykreślić przez zimę.
Jacek, napisz co oczekujesz od takiego uniwersalnego kanu.
Podda się to dyskusji na forum i coś tam wyjdzie.
_________________
Radek
www.radekkanu.com
 
 
Jacek 

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-10-11, 03:19   

Jak zapewne wiesz projektowanie malej lodki to same sprzecznosci , cos zaczyna mi sie powoli ukladac sie w glowie.
Zacznijmy od transportu, najlepiej i najtaniej jest transportowac kanu na dachu kombi, z tego wynikna ograniczenia wagi, max 50kg, teoretycznie, ja na Peugeocie 308 woze 60kg, ale jest pewien dyskomfort.
Wymiary, moje kanu to 5,5 x 0,97, troche za male do dalekich wypraw pod zaglem, z namiotem w dwie osoby. Mysle o wymiarach 6 x 1,2 ?? To jeszcze da sie przewiezc na duzym samochdzie kombi.
Linia - w zasadzie wszystko juz kiedys wymyslono, Wikingowie plywali po rzekach swoimi dlugimi lodziami z masztem umieszczonym prawie po srodku lodzi, po doswiadczeniach z moim kanu uwazam ze ozaglowanie powinno byc bardzo proste. Skrzynka mieczowa w turystyce nie jest najszczesliwszym rozwiazaniem, wiec aby miec jakis opor boczny moze dno typu V i do tego wyrazna stepka zewnetrzna ?
Ster na sterburcie, takie rozwiazanie jest jednak bardzo proste i wygodne.
Czyli wychodzi miniatura lodzi Wikingow, w nowoczesnej technologii ?
Co o tym sadzisz ?
 
 
Jacek 

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-10-11, 03:21   

I jeszcze taka mala watpliwosc, czy lodz Wikingow nie jest morska wersja kanu ?
To tak na wszelki wypadek aby nie wyjsc poza ramy forum o kanu ?
Pozdrawiam
Jacek
 
 
Amator

Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 151
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-10-11, 05:47   

Co do wielkości łodzi miałem podobne przemyślenia i zbudowałem taką łódkę 5mx1,1m
Na większe rzeczki i z większym ładunkiem .
Można dyskutować czy to jest jeszcze Kanu ale dla mnie to jest kanu .
Jak zorientuję się jak dodawać zdjęcia to zamieszczę odpowiednie fotografie .
 
 
Amator

Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 151
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-10-11, 06:18   

[img]<script src='http://imageshack.us/shareable/?i=zdjcie027h.jpg&s=64' type='text/javascript'></script><noscript></noscript>[/img]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Aktywności propagowane w tym forum mogą być niebezpieczne dla życia lub zdrowia.
Administrator nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wypadki zaistniałe podczas ich uprawiania.
Pływaj zawsze w kamizelce asekuracyjnej. 90% (!) utonięć można by uniknąć gdyby ofiara miała ją założoną!

Korzystanie z Forum.Kanu.pl i www.Kanu.pl oznacza akceptację Regulaminu oraz zgodę na wykorzystywanie plików "cookies".

Administratorem www.Kanu.pl i forum.Kanu.pl jest Piotrek "Myszoor" Kaleta.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group