Kanu z silnikiem (było ''Ahoj.'') |
Autor |
Wiadomość |
drawa
stary zgrywus
Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 751 Skąd: Warthegau
|
|
|
|
|
Amator
Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 151 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-11-09, 08:39
|
|
|
Ja znalazłem jeszcze coś takiego .
http://www.tinboats.net/f...php?f=4&t=11279
Myślałem wcześniej o rozwiązaniu redukcji obrotów przez przekładnie pasową , ale widać że na przekładni łańcuchowej też można .
Bardziej zwarta budowa takiego zespołu napędowego była by na reduktorze planetarnym .
Zdobycie takiego reduktora jest jednak kłopotliwe a budowanie od podstaw nie zawsze możliwe .
Może są jakieś małe gabarytowo reduktory np. od maszyn rolniczych . |
|
|
|
|
Amator
Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 151 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
Thialf
Dołączył: 06 Lip 2010 Posty: 514 Skąd: Wrocław/Brzeg
|
Wysłany: 2011-11-09, 17:00
|
|
|
odpada |
_________________ "the question is who cares" |
|
|
|
|
Amator
Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 151 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
cano(n)ick
Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 156
|
Wysłany: 2011-11-15, 20:36
|
|
|
Linder proponuje taki patent mocowania zaburtowego silnika elektrycznego do swoich aluminiowych kanu
|
|
|
|
|
madrivercanoe
Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 315
|
Wysłany: 2011-11-15, 21:40
|
|
|
Jak silnik to może taki
|
|
|
|
|
cano(n)ick
Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 156
|
|
|
|
|
Amator
Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 151 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-12-02, 08:39
|
|
|
A ja nadal swoje
[img]<script src='http://imageshack.us/shareable/?i=img1019g.jpg&s=266' type='text/javascript'></script><noscript></noscript>[/img]
[img]<script src='http://imageshack.us/shareable/?i=img1029rm.jpg&s=827' type='text/javascript'></script><noscript></noscript>[/img] |
|
|
|
|
Thialf
Dołączył: 06 Lip 2010 Posty: 514 Skąd: Wrocław/Brzeg
|
Wysłany: 2011-12-02, 09:25
|
|
|
Twoje? nawet ciekawe i nie wygląda jakoś nie estetycznie jakieś parametry? spalanie, hałas, prędkość? |
_________________ "the question is who cares" |
|
|
|
|
Amator
Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 151 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-12-02, 11:02
|
|
|
Nie to nie jest moje , znalazłem te zdjęcia w Necie i potraktowałem jako dość rozsądne rozwiązanie mimo swego prymitywizmu .
Marynizowanie tego typu silników mimo ich wad uważam za dość sensowne .
Ceny silników przyczepnych są dość wygórowane cena 1000 za każ KM to jest dużo .
Pomysł traktuję teraz raczej teoretycznie ale zapoznaję się z próbami przystosowania takich silników .
W swoich poszukiwaniach dotarłem tutajhttp://www.boatdesign.net...on-1681-16.html
Oraz to forum rosyjskiego gdzie są bardzo konkretne rzeczy na ten temat .
Będę się starał narysować przekładnie redukcyjną do silników od kos spalinowych , choć wysokie obroty ty silników mogą nastręczać trudności w napędzie takich jednostek jak KANU .
Przy wstępnych wyliczeniach dla mojej Jednostki wyszło że Przy mocy silnika 2KM obrotach na wale śruby 4000obr/min osiągnę prędkość do 9Km/h
Śruba O średnicy 130mm i skoku 40mm .
Pomysł silnika parowego nie nowy , jak widać na zdjęciach nadal aktualny zwłaszcza na tle obecnych cen paliwa .
A i cichszego napędu mechanicznego nie ma . |
|
|
|
|
drawa
stary zgrywus
Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 751 Skąd: Warthegau
|
Wysłany: 2011-12-02, 12:39
|
|
|
MOCOWANIE na przegubie od ruchomej oprawy koła, . JAK mówi Wojciech Cejrowski nie wazne kto był pierwszy poprostu inaczej się nie da ! poszedłem krok dalej i zrobiłem mocowanie silnika do pawęży bagnetowo , z prawej widoczna zawleczka która mocuje oba elementy. |
_________________ Forum spływy pontony http://splywy-pontony.pho...68&p=1759#p1759 |
|
|
|
|
Thialf
Dołączył: 06 Lip 2010 Posty: 514 Skąd: Wrocław/Brzeg
|
|
|
|
|
Amator
Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 151 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-01-31, 10:30
|
|
|
Widzę że temat trochę się ruszył , ja poprzestałem na tylko na wstępnych przemyśleniach .
Może ruszę tak na poważnie na wiosnę jak zdobędę odpowiedni silnik .
Zastanawiam się tylko nad przekładnią redukcyjną - pasowa czy zębata ?
Tutaj facet zastosował zębatą (chyba) gotową o przełożeniu 5:1
http://www.boatdesign.net...inished-005.jpg
to jest jakiś chiński gotowiec przeglądałem strony naszych handlowców ale nic podobnego nie znalazłem .
Tu jest link do strony z przekładnią .
http://www.monsterscooter...for3336434.html
Chyba jest to przekładnia zębata , niestety mój angielski na poziomie słów drink i sex ,
a translator rządzi się swoimi prawami . |
|
|
|
|
drawa
stary zgrywus
Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 751 Skąd: Warthegau
|
Wysłany: 2012-02-02, 13:02
|
|
|
Jest prawdą oczywistą ,że na kosie spalinowej nie poplynie się bez zastosowania przekładni ! a jak ona będzie ? moim zdaniem najlepsza byłaby tego typu . Pokazana przez Ciebie przekaładnia jest dobrym i prawie gotowym rozwiazaniem [tu jest przeniesienie napędu poprzez łancuch, prawdopodobnie do zastosowania w napędzie do roweru }. Pytanie jak ją kupić ! Jeszcze jedno z własnego doświadczenia wiem że mocowania zabieraków do wałków kos spalinowych nieznacznie się róznią ! dla tego najpierw kupić przekładnie i do niej dobrać silnik bywają w ofercie przykład ponawiam pytanie »jak ją kupić ! |
_________________ Forum spływy pontony http://splywy-pontony.pho...68&p=1759#p1759 |
|
|
|
|
|