forum.Kanu.pl » Strona Główna

 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kanu z silnikiem (było ''Ahoj.'')
Autor Wiadomość
Thialf 


Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 514
Skąd: Wrocław/Brzeg
Wysłany: 2012-02-02, 15:32   

ostatni wyczytałem w necie, że najlepsze elektryczne silniki do przeróbki pod silniki zaburtowe to te od wycieraczek z aut osobowych, ktoś się z Was spotkał z taką opinią? Może sam próbował?
_________________
"the question is who cares"
 
 
Zirkau 
Zirkau

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 520
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2012-02-02, 19:21   

hm, warto rozpoznać temat.
 
 
drawa 
stary zgrywus


Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 751
Skąd: Warthegau
Wysłany: 2012-02-03, 08:02   

Thialf podzielam twoją opinie. Swego czasu miałem mozliwość nabycia takiego sprzetu ,droga darowizny. Zrezygnowałem bo --bo do tanga trzeba dwojga !

[ Dodano: 2012-02-06, 17:38 ]
http://www.youtube.com/wa...feature=related

[ Dodano: 2012-02-13, 21:15 ]
http://www.zoomboys.com/e...ges/157-1.1.jpg

[ Dodano: 2012-02-17, 10:07 ]
http://loja.mfrural.com.b...abeta%206,5.jpg

[ Dodano: 2012-02-19, 10:53 ]
http://www.youtube.com/wa...player_embedded

[ Dodano: 2012-02-19, 11:33 ]
http://www.youtube.com/wa...feature=related

[ Dodano: 2012-02-24, 20:40 ]
A gdyby tak zmarynizować silnik przeznaczony do napędu urządzeń mechanicznych? PARAMETRY TECHNICZNE:



* Moc - 5,5KM
* Ciężar - ok. 15kg

* prędkość obrotowa - 1800 obr/min

* grubość wałka - 20mm

* silnik - spalinowy czterosuwowy

Pojemność zbiornika paliwa-3,6l

Pojemność skokowa-163cm
tu pokazana redukcja napędu
_________________
Forum spływy pontony http://splywy-pontony.pho...68&p=1759#p1759
 
 
Amator

Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 151
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-03-20, 07:48   

Z tym silnikiem można już powalczyć i nawet zrezygnować z przekładni .
wszystko połączyć na ostro , tylko ze śrubą powojować to znaczy dobrać odpowiednią .
Jak ktoś posiada spodzinę od silnika przyczepnego to są silniki z pionowym wałkiem
_________________
Po pierwsze: trzeba mieć pasję. Pasja podwaja wartość naszego życia. Bez względu na to, czy pasją jest żeglarstwo, czy zbieranie znaczków.
Piotr Targowski
 
 
Zirkau 
Zirkau

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 520
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2012-03-20, 08:57   

Thialf napisał/a:
ostatni wyczytałem w necie, że najlepsze elektryczne silniki do przeróbki pod silniki zaburtowe to te od wycieraczek z aut osobowych, ktoś się z Was spotkał z taką opinią? Może sam próbował?


W ten weekend oglądałem takie cudo. Nie na pionowej kolumnie, ale na prostej rurze, śmigiełko z uszczelnieniem. Ogólnie lekka konstrukcja, łatwa do ukrycia w łódce. - mało kto kojarzy to z silniczkiem. Całkiem zdrowo pomyka ( zasługa też smukłej i lekkiej łódki).
 
 
Thialf 


Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 514
Skąd: Wrocław/Brzeg
Wysłany: 2012-03-20, 09:09   

Zirkau napisał/a:
Całkiem zdrowo pomyka ( zasługa też smukłej i lekkiej łódki).


Masz może zdjęcia, mniej więcej jaka prędkość? spacerowa? mi by taka wystarczyła a jak z hałasem?
_________________
"the question is who cares"
 
 
Zirkau 
Zirkau

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 520
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2012-03-20, 19:37   

zdjęc nie mam. Prędkość? cos między 12-20 km/h
 
 
Thialf 


Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 514
Skąd: Wrocław/Brzeg
Wysłany: 2012-03-20, 21:39   

Zirkau napisał/a:
Prędkość? cos między 12-20 km/h


Kurcze nigdy nie mierzyłem swojej średniej prędkości wiosłowania, ale czy 12-20 km/h to dużo?
Jaka to była łódka?
_________________
"the question is who cares"
 
 
drawa 
stary zgrywus


Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 751
Skąd: Warthegau
Wysłany: 2012-03-20, 21:43   

To prawie jak jazda rowerem :grin:
_________________
Forum spływy pontony http://splywy-pontony.pho...68&p=1759#p1759
 
 
Zirkau 
Zirkau

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 520
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2012-03-21, 08:28   

Mało? Na wodzie? To w końcu możliwa stała prędkość do utrzymania. Masz co robić wiosłami by utrzymać takie tempo.
Nie wiem jaka mogłaby być maksymalna prędkość tej łódki. Duzo zalezy od przełożenia, rodzaju silniczka a także samej śruby tj. jej wielkości i skoku.
Te dane są obecnie nie znane - toteż trudno w ogóle porównywać takie konstrukcje między sobą na podstawie tylko tego co się widziało przez kilka chwil.

łodka to taka blaszka wędkarska/rybacka o długości ok 5 m, szerokość ok ~1 m
 
 
Thialf 


Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 514
Skąd: Wrocław/Brzeg
Wysłany: 2012-03-21, 08:58   

Pisząc "to dużo?" miałem na myśli pytanie a nie stwierdzenie :P
Wydaja mi się raczej, że wystarczająco jak dla mnie, pytania tylko się rodzą jaki akumulator jaki maksymalny czas pracy przy tej prędkości. Zdjęcia mogły być pomocne przy próbie własnego zrobienia takiego napędu, no ale trudno. Gdzieś wyczytałem, ze przy nie wielkich prędkościach stałych oraz małych jednostkach np. kanu lepsze jest śruba dwu piórowa niż trzy, ciekawe jaka lepsza była by przy takim silniku?
_________________
"the question is who cares"
 
 
Amator

Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 151
Skąd: Włocławek
  Wysłany: 2012-03-21, 10:40   

Co do doboru śruby kilka podstawowych zasad można znaleźć tu :http://skotboats.blogspot...jachtu-w-5.html

Jeżeli chodzi o prędkość to 8 km/h w górę rzeki np. Wisły uważam za prędkość zawrotną .
Z ta prędkością na Kanu nie ma co przesadzać bo potem mogą byc ciekawe filmu na YouTube
:smile:
_________________
Po pierwsze: trzeba mieć pasję. Pasja podwaja wartość naszego życia. Bez względu na to, czy pasją jest żeglarstwo, czy zbieranie znaczków.
Piotr Targowski
 
 
drawa 
stary zgrywus


Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 751
Skąd: Warthegau
Wysłany: 2012-10-01, 15:06   Der Solarantrieb für Faltboote.

http://www.kanumagazin.de...uer-klepper-co/
_________________
Forum spływy pontony http://splywy-pontony.pho...68&p=1759#p1759
 
 
Thialf 


Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 514
Skąd: Wrocław/Brzeg
Wysłany: 2012-10-12, 00:04   

http://www.youtube.com/watch?v=mCAxjlnZHb0

trochę mi to zajęło, ale udało się odkopać w historii z przed kilku miesięcy, zero ciężkich akumulatorów, tylko silnik elektryczny i panele słoneczne. Zawsze słyszałem, że bez akumulatorów nie da się płynąć, wiadomo przy braku słońca stoimy ale jako napęd pomocniczy, lekki, to może coś w tym być, z drugiej strony coraz mniej miejsca w łódce a tu jeszcze panele słoneczne i znów bez sesnu
_________________
"the question is who cares"
 
 
Zirkau 
Zirkau

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 520
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2012-10-12, 20:45   

W przypadku kajaku, ta część pokładu i tak zwykle nie jest wykorzystana, toteż dodatkowe panele nie ograniczaja wolnej przestrzeni.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Aktywności propagowane w tym forum mogą być niebezpieczne dla życia lub zdrowia.
Administrator nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wypadki zaistniałe podczas ich uprawiania.
Pływaj zawsze w kamizelce asekuracyjnej. 90% (!) utonięć można by uniknąć gdyby ofiara miała ją założoną!

Korzystanie z Forum.Kanu.pl i www.Kanu.pl oznacza akceptację Regulaminu oraz zgodę na wykorzystywanie plików "cookies".

Administratorem www.Kanu.pl i forum.Kanu.pl jest Piotrek "Myszoor" Kaleta.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group