forum.Kanu.pl » Strona Główna

 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: Myszoor
2013-06-13, 10:15
Jak "skopać" połącznie kanu i silnika
Autor Wiadomość
SCHWIMMWANNEN

Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 193
Wysłany: 2013-03-07, 19:15   Jak "skopać" połącznie kanu i silnika

A ja buduję kanu drewniane z rozszezoną rufą - nie obcietą tylko rozszezoną ma z boku kanu wyglądac jakby nie miało z tyłu pawęży a jednak mała ale naprawde mała będzie.
Stewa będzie na tyle szeroka że wyjdzie przez nią wał na końcu ze śrubą a po drodze będzie mieszek co by mi woda nie pochlapała sie do środka a poza tym to będę mógł wał dzieki temu unosić w górę i opuszczać w dół do wody.
Czyli juz pewnie znany wam system Long tail z Peke Peke.
Kanu będzie miał prawdopodobnie 530 lub 550cmdługości i szerokości minimum 105 centów.
zobi mi je jeden bardzo sympatyczny Pan z Nowego Miasta koło Płońska.
www.kanuzdrewna.duu.pl
Silniczek na szarpankę i z rozrusznikiem elektrycznym typu Honda GX200 6.5 konika zabudowany co by sie nim mocno nie chwalić i wyciszyć go troszkę.
Wlot powietrza za moimi plecami do komory gdzie będzie siedział sobie silnik bedzie wyplatany tak samo jak wyloty z na burtach przy rufie.
Czyli rozwiązanie napędu jak ze słynnej Łodzi Pana Makarona zaadoptowane i zamknięte w kanu.
Zastanawiamy sie jeszcze z jakiego drewienka zrobimy ale w niedzielę mam spotkanie o 13 pod rivierą na waryńskiego więc jak ktoś chce zobaczyć to Pan szkutnik ma mi jedą sztukę 485cm przywieźć na pogawędkę i ustalenie wszystkiego.
Będzieby rozważać też zamontowanie dodatkowego pływaka z boku kanu dla stateczności.
Ale to okaze się po pierwszym wodowaniu ale jeszcze przed lakierowaniem.
Jak się okaze że trzeba dorabiać pływak z boku to nasz jajanik norek będzie zawodolony bo będzie dzieki temu miał swoje kanu na uwięzi.
Kamizelkę własną już ma to teraz czas na własne kanu :lol:
Dobrze że garaz na działce postawilismy 2 stanowiskowy, co prawda 5x5 metrów ale bez sciany w środku to jakos kanu zmieszczę na ukos pod dachem bo jak nie to będę musiał jakiś mini jamnikowaty garaż blaszany stawiać.
Pływam tylko fte i wefte po Pilicy więc wozic się z kanu nie bedę a gdzieś na zimę trzeba ukryc przed zimnem.


http://img03.allegroimg.p...yginal/30/84/07www.kanuzdrewna.duu.pl
 
 
drawa 
stary zgrywus


Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 751
Skąd: Warthegau
Wysłany: 2013-03-07, 21:48   

to twoje nie otwierające się zdjęcie?
_________________
Forum spływy pontony http://splywy-pontony.pho...68&p=1759#p1759
 
 
SCHWIMMWANNEN

Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 193
Wysłany: 2013-03-07, 22:00   

Dzieki Drawa za zdjecie a w zasadzie nie za zdjecie tylko za zawieszenie zdjecia.
Bo jak bym napisal ze za zdjecie to ktos moglby pomyslec ze mi je zdjales :grin:
( :shock: -wiście) musze wziac u Ciebie szkolenie z zamieszczania zdjęć. :lol:

[ Dodano: 2013-03-10, 19:13 ]
A ja już wiem jak będzie wyglądało nasze kanu ( :shock: -wiście ) z silnikiem


http://www.youtube.com/watch?v=_0B3TTzl_Do
 
 
drawa 
stary zgrywus


Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 751
Skąd: Warthegau
Wysłany: 2013-03-10, 20:01   

Fajna łódke szykujesz. Mocny silnik to i kanu duże. Powiem Ci że moje kanu mieści się w podanych wymiarach [ jest ciut szczuplejsze ] . powodzenia życze
_________________
Forum spływy pontony http://splywy-pontony.pho...68&p=1759#p1759
 
 
SCHWIMMWANNEN

Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 193
Wysłany: 2013-03-10, 20:16   

Dzieki bardzo.
Mają sie mieścić 3 osoby a szersze jest zeby silnik się zmieścił przy rufie.
Dodatkowo będzie posiadal demontowalny 3 metrowy pływak stabilizacyjny w ktorym bedzie miejsce dla jajnika Norka. :mrgreen:
 
 
drawa 
stary zgrywus


Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 751
Skąd: Warthegau
Wysłany: 2013-03-13, 11:03   

Nieżle to wykombinowałewś. Płynąc na silniku w góre rzeki czyli jak mawiają starsi ludzie pod prąd- relacje z rejsu zamieścisz na forum motorowodnym. Splywając w dół rzeki czyli jak mówią górale z prądem relacje ze spływu zamieścisz na forum kanu kiedy będziesz używał pagaja. Jeżeli będziesz płynął używająć wiosła kajakowego to wtedy relacje zamieścisz na forum kajaki.Tylko pamietaj nie pomyl się i na forum kanu nie pisz nie pokazuj zdjęcia że płynałeś na wiośle kajakowym i odwrotność tego na drugim forum.Bo wtedy zrobi się taki wielki szum , który nie dobrze coby się zrobił.. :lol: kiedy pierwszy spływ :?:
_________________
Forum spływy pontony http://splywy-pontony.pho...68&p=1759#p1759
 
 
SCHWIMMWANNEN

Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 193
Wysłany: 2013-03-13, 12:01   Kanu z silnikiem i narciarzem wodnym ?

Planuję pierwsze testy jeszcze nie polakierowanym kanu pod koniec kwietnia.
Jak wszystko będzie cacy a uważam że musi być cacy lub blisko od cacy bo przesympatyczny pan Piotr który mi buduje kanu opiera sie na wyliczeniach i testach zderzeniowych i symulacji komputerowej przeprowadzonej na symulatorach Boeinga.
To tak pół żartem pół serio ale tak bardziej serio to prawdą jest że syn mojego Pana Szkutnika pracuje w biurze projektowym Boeninga i tam wszystkie symulacje były robione.
Przy załodze 300kg ma mieć zanurzenie 12cm.
Nastepnie po lakierowanku wybieram się na spływ w długi weekend majowy organizowany co roku przez Andrzeja Zająca z www.splywanie.pl ze stanicy w Tomczycach na Pilicą.
Spływ bedzie 4 dniowy ale nie chcę przeszkadzać grupie i troche pobawić się silnikiem pod prąd więc płyniemy 2 pierwsze etapy od Spały (piłemw Spale spałem w Pile) i kończymy w Tomczycach lub przy własnym pomoście z moją Laską w Ulaskach Stamirowskich.
( :shock: -wiście) zamierzam robic fotki i kręcić filmiki które zamieszczę na bezpłatnym kanale na Youtube :)

Nie obiecuje że na zdjęciach lub filmikach na których bedę płynął na wiośle bobra nie zobaczycie gdzieś walającego sie na dnie kanu wiosła kajakowego i odwrotnie.
Ale obiecuje że jeżeli uda mi sie przekroczyć magiczną prędkość (15km) przy której narciarz wodny zaczyna wchodzić w ślizg to dla jaj i na pohybel zrobię to jak mi Bóg Miły.
Ogłaszam zatem coasting na narciarza wodnego płynącego za kanu !!!!
Już coś podobnego zrobili w programie Pogromcy Mitów ale u nich siedziało w kajaku kilku wioślarzy a ja będę SAM :cry: .

pozdrawiam Abonentki i Abonentów mojego kanału na Youtube i Abonament też pozdrawiam.

i czekam na narciarzy
Mariusz Cholewski

[ Dodano: 2013-03-17, 21:55 ]
No to pierwsza wizualizacja naszego kanu jaką dostałem z Boeinga :shock: .
Zaczynamy z żoną szukać nazwy.
Zastanawiam sie oddzielną nazwą dla kanu i oddzielną dla pływaka, może duże pióro i małe pióro.
Jestem ciekaw jak to jest po Lakocku lub w jakimś innym języku indiańskim ?
[img][/img]

[ Dodano: 2013-03-19, 10:40 ]
JEŻELI JESTEŚCIE ZAINTERESOWANI MAŁYM LEKKIM 5,5Kg
1 konnym, 4 taktowym silnikiem.
To jest cos takiego.
Silnik jest Hondy a spodzina azjatycka.
Gadałem dziś w nocy z azjatami i moge mieć taki silnik w cenie około 2tys.
Sam silnik Hondy bez spodziny kosztuje w/g cen sugerowanych przez Hondę w Polsce w granicach 1500zł.
Silnik przeznaczony jest do łodzi o wadze maksymalnej 250kg.
tu filmik

http://www.youtube.com/wa...d&v=nFSVVJtPvuQ
a tu zdjęcia i parametry:







Engine : Honda GX 25
Maximum Power : 1.0 HP. @ 7,000 RPM.
Cooling System : Air
Driving system : Direct Shaft system ,no Clutch
Gear ratio : 1:2
Displacement Tonnage : ~ 200 Kg.
Blade : 3 Blade made from Nylon -66 Resin* / Turn Counter clockwise
Fuel tank Capacity : 600 cc.
Weight : 5.5 Kg. (Not including installation set)
Consumption Rate : ~ 400 CC./Hr.
Performance : Maximum speed 10 Km./Hr. (Up to loading weight)
Operation : ~ 90 Min
Start system : Manual start / Turn OFF with switch
Others : Barrier Sensor System

[ Dodano: 2013-03-20, 14:10 ]
Przepraszam że tu pisze bo to trochę nie na temat a może i na temat bo potrzebuje pomocy przy kanu z silnikiem a może dokładniej przy nazwie do tegoż kanu.
Czy wiecie szanowne Koleżanki i Koledzy gdzie mogę przetłumaczyć na język Indiański Ameryka płn lub płd kilka słów z Polskiego lub Angielskiego ?
Chcę nasze kanu i pływak nazwać Małe Pióro i Duże Pióro.
Nigdzie nie mogę znaleźć takiego tłumacza z Polskiego ani z Angielskiego.
Będę wdzięczy za jakąś podpowiedź
[img][/img]

[ Dodano: 2013-03-28, 11:33 ]
Już w 1911 roku pewna Amerykańska firma - Detroit Boat Company - budowała kanu z silnikiem w podobny sposób jak mi buduje Piotr Strzałkowski vel Strzałka.


 
 
strzałka 

Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 31
Skąd: Nowe Miasto
Wysłany: 2013-03-28, 21:38   

SCHWIMMWANNEN jednak 1911 nie traktowali silnika przy kanadyjce jako profanacje.Może dlatego że była to wodna mini ciężarówka(czas to pieniądz). Cena tej kanadyjki w 1911 260$
to dzisiaj jakieś 5800$.
_________________
Piotr
 
 
SCHWIMMWANNEN

Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 193
Wysłany: 2013-03-28, 22:07   

Tylko pytanie jaki procent tej ceny to silnik ?
W 1911 silnik nie byl robiony w chinach wiec stawiam na 70%-80% ceny całości tym bardziej ze za dodatkowego 1 konia trzeba bylo dopłacić 12% ceny calego kanu.
Dziś silnik produkowany w chinach to 10% ceny samego kanu.
Idac tym mysleniem to z 5800 $ robi sie 1160 $ do 1740 $ za kanu z 1911 roku bez silnika.
Razy 3.2zl za dolara daje nam 5568zl.
To wychodzi na to że Strzalka trzymasz cene z 1911 roku :lol:
A już sie wystraszylem że Cię wykorzystuje :shock:
A może ktos chce kupić silnik według przelicznika z 1911 roku?
Dam dobry rabat a silnik nowy i bardzej nowoczesny :lol:
 
 
Szajba 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 173
Skąd: Wójtowo
Wysłany: 2013-03-28, 22:10   

Pewnie dlatego, że w 1911 kanadyjka była tam po prostu wołem roboczym.
Dziś jest wyznacznikiem pewnego stylu życia.
_________________
When you have to shoot...Shoot! Don't talk
 
 
SCHWIMMWANNEN

Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 193
Wysłany: 2013-04-01, 19:43   

Jak ktos może czytal w poscie o kosztach kanu Strzalka za moja zgodą oczywiscie odda gratis szablony i plany kanu z silnikiem ktore dla mnie buduje.
Ja dozucam swoja cegielke i sciagne long taila do tej lodzi bez swojego zarobku i zalatwie silnik w cenie jaka sam płacę w hurcie.
 
 
SCHWIMMWANNEN

Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 193
Wysłany: 2013-04-01, 22:31   

A ManaT nada imie dla kanu i będzie git :lol:

[ Dodano: 2013-04-02, 12:45 ]
Wyliczenia i symulacje komputerowe wykazały że przy silniku 6.5 Hp kanu z 3m pływakiem bocznym powinno osiągać 13.4 węzła czyli około 25km/h.
Oczywiście sporo zależy od rodzaju śruby ale mam ich kilka więc coś się dopasuje.
Ta prędkość jest dla mnie satysfakcjonująca nawet jeśli okaże się kilka kilometrów mniej bo zależało ma na prędkości w górę Pilicy o 10 km szybszej od nurtu.
Przy symulacjach wyszło też że pływak boczny będzie trochę sciągał kanu w bok więc long tail nie będzie wypuszczony symetrycznie z tyłu kanu ale będzie trochę przesunięty w stronę pływaka.
A na zdjęciu już pociete listewki :lol:

[ Dodano: 2013-04-02, 14:38 ]
A tu filmik jak można pływac na wiosłach z prędkością jak na silniku spalinowym :shock:
https://www.youtube.com/watch?v=7qpuUNyV2z8
 
 
ManaT 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 647
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-04-02, 20:49   

ManaT imienia nie nada, ale pouczy, poczytaj Regulamin Naszego Forum a znajdziesz tam o rozmiarach zdjęć wstawianych na forum. 800pix u podstawy bo większe niewygodnie się ogląda. Z grafiką dajesz radę więc chyba wiesz o czy mowa?
_________________
trzeba spływać
 
 
Radek 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1219
Skąd: Raciąż
Wysłany: 2013-04-02, 22:39   

Darek, a czy nie wystarczy tylko przypomnieć o szerokość zdjęć :D - forum jest wspólne.
Poprawiłem, jako moderator.

Pozdrawiam
_________________
Radek
www.radekkanu.com
 
 
TIM 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 130
Skąd: Okonek
Wysłany: 2013-04-03, 09:46   

Tu masz pokazane jak się pływa z silnikiem 8 konnym, z 6.5 też może być zabawnie!

https://www.youtube.com/watch?v=lbDT0yotbPg

już ten filmik wklejałem do jakiegoś wątku,ale nie pamiętam do którego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Aktywności propagowane w tym forum mogą być niebezpieczne dla życia lub zdrowia.
Administrator nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wypadki zaistniałe podczas ich uprawiania.
Pływaj zawsze w kamizelce asekuracyjnej. 90% (!) utonięć można by uniknąć gdyby ofiara miała ją założoną!

Korzystanie z Forum.Kanu.pl i www.Kanu.pl oznacza akceptację Regulaminu oraz zgodę na wykorzystywanie plików "cookies".

Administratorem www.Kanu.pl i forum.Kanu.pl jest Piotrek "Myszoor" Kaleta.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group