Zamknięty przez: Myszoor 2013-06-13, 09:15 |
Jak "skopać" połącznie kanu i silnika |
Autor |
Wiadomość |
Zirkau
Zirkau
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 528 Skąd: Zirkau
|
Wysłany: 2013-04-06, 18:18
|
|
|
nie boisz się że śruba będzie za płytko?
Kadłub jest dość wąski. Jaki będziesz miał zakres wychyleń lewo/prawo i góra/dół ?
Zdaje się że góra/dół masz szansę przy tym kadłubie. ale lewo/prawo masz znacznie ograniczone. Jaki promień skrętu zakładasz ? |
|
|
|
|
SCHWIMMWANNEN
Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013 Posty: 193
|
Wysłany: 2013-04-06, 19:13
|
|
|
Pisalem pisalem ale piardnelo i od nowa.
Odpisze jutro ale dodam ze to polozenie jest jak sruba nie jest w wodzie.
Zeby sruba byla w wodzie to silnik bedzie z tej pozycji podniesiony do gory a wał zejdzie wtedy do wody.
Zerknijcie na plan wczesniej jak bedzie zamocowany silnik i jak wyglada pawez pod silnik ktorej jeszcze na zdjeciu nie ma.
Miedzy plywakim a kanu bedzie ster i to na jim spoczywa funkcja kierunku a 15 czy 20 km /h w gore pilicy to nie predkosc zeby tego nie opanowac sterem.
Taka mam nadzieje a zycie zweryfikuje symulacje komputerowe.
Cale szczescie ze kanu to nie samolot:)
Wybralem zamiennik hondy bo w tym zamienniku moglem zalozyc rozrusznik elektryczny a honda daje taka mozliwosc dopiero w silniku 8hp ktory wazy prawie 2x tyle i niepotrzebna mi taka moc.
O promien skretu pytajcie Strzalke ale nalezy wziac pod uwage predkosc.
Im wyzsza tym promien wiekszy. |
|
|
|
|
drawa
stary zgrywus
Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 751 Skąd: Warthegau
|
Wysłany: 2013-04-06, 19:21
|
|
|
Dlaczego nie piszesz że wyjście wału z kanu będzie powyżej lini wodnej załadowanego kanu Wtedy uszczelnienie otworu na wał jest zbyteczne . |
_________________ Forum spływy pontony http://splywy-pontony.pho...68&p=1759#p1759 |
|
|
|
|
SCHWIMMWANNEN
Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013 Posty: 193
|
Wysłany: 2013-04-06, 19:26
|
|
|
Tak jest jak piszesz i ja to tez pisalem ale za dlugo pisalem i mi wywalilo w powietrze a teraz z palca kuje z norkiem na spacerze wiec chcialem krotko.
Ale skoro dr.Awa postawl kropke nad i to juz nie muszę.
Ide lapac norka
Przy obciazeniu 300kg zanurzenie kanu ma wyniesc 12cm. |
|
|
|
|
drawa
stary zgrywus
Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 751 Skąd: Warthegau
|
|
|
|
|
SCHWIMMWANNEN
Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013 Posty: 193
|
Wysłany: 2013-04-06, 19:35
|
|
|
Akumulator malutki od motocykla i napewno nie bedzie w komorze silnika bo nie chce tam iskierr i moze byc za cieplo dla niego.
Na nastepne pytanie odpowiem tak:komora bedzie wyciszona i zaizolowana przed cieplem z silnika. |
|
|
|
|
drawa
stary zgrywus
Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 751 Skąd: Warthegau
|
Wysłany: 2013-04-07, 06:25
|
|
|
Przespałem się z tematem akumulator. Naszła mnie taka myśl. Skoro akumulator będzie to dać mu zatrudnienie. Za dziobem w zrobionej studzience- komorze umieścić mały silnik elektryczny wodoodporny ,poprzecznie do kanu. Sterownik na padzie obroty prawo- lewo i mamy ster kierunku przy spływie z prądem. Fajnie by to było siedze sobie i manewruje jednym palcem bez użycia wiosła. Ach rozmażyłem się. Tyle na rano na wesoło. Teraz poważnie; czy do tego typu silnika jest dedykowany rozrusznik [ jaki ,może zdjecie ] czy to będzie kombinowane. |
_________________ Forum spływy pontony http://splywy-pontony.pho...68&p=1759#p1759 |
|
|
|
|
SCHWIMMWANNEN
Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013 Posty: 193
|
Wysłany: 2013-04-07, 07:17
|
|
|
Dr. Awa ster kierunkowy ciagnie sporo pradu i obawiam sie ze taki maly motocyklowy akumulator moze na dlugo nie wytrzymac.
Zrezygnowalem z szarpaka w silniku zeby miec dzieki temu lepsze chlodzenie, szarpak troche zaslania wiatrak. Nadużywając akumulator pozbył bym sie energi potrzebnej do uruchomienia silnika.
A co do steru strumieniowego bo tak nazywa sie to urzadzenie to oprocz tego ze sa droższe od silnika spalinowego ktory zamontowalem to sa dosyć głośne.
Przynajmiej ten ktorego ja uzywalem w jachcie..
To juz lepiej ster normalny ale na dziobie zamontować to to by byla skretnosc
Co do sterowania padem od ps3 to jeszcze wlaczyc funkcję wibracji w padzie jak sonda głębokości ostrzeze o przeszkodach wodnych.
Mamy motorowke ktora steruje sie joystickiem a gaz dodaje przyciskiem do strzelania ale to na inne okazje , chcemy cicho splywac bez dodatkowych urzadzen mechaniczno ekektryczno spalinowych.
Zdjecia akumulatora nie bede zamieszczal bo to nic ciekawgo, sredniej lub wiekszej wielkosci akumulator motocyklowy ktory bedzie mial swoje drewniane pudelko blisko komory silnika.
Pokazany przez Ciebie silnik ma 13 koni ja wybralem 6.5 konny silnik w wersji de lux posiada stacyjke, rozrusznik i ladowanie akumulatora z cewek na kole . |
|
|
|
|
SCHWIMMWANNEN
Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013 Posty: 193
|
Wysłany: 2013-04-07, 07:46
|
|
|
Poszukaj w wersji z rozrusznikiem i stacyjka zamontowana przy silniku.
Wierze ze Ci sie uda. Pamietaj musimy być mocni. Men in black |
|
|
|
|
drawa
stary zgrywus
Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 751 Skąd: Warthegau
|
|
|
|
|
strzałka
Dołączył: 31 Maj 2012 Posty: 31 Skąd: Nowe Miasto
|
Wysłany: 2013-04-07, 18:01
|
|
|
Drawa znasz powiedzenie co lepsze "mieć racje-czy święty spokój"(odniesienie do rozmowy z żoną) |
_________________ Piotr |
|
|
|
|
SCHWIMMWANNEN
Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013 Posty: 193
|
Wysłany: 2013-04-08, 14:10
|
|
|
Postępy z pracy Strzałki - Końcówka pracy przy Małym Piórze i początek prac przy Dużym Piórze.
Orle Pióro czyli kanister na benzynę jest w trakcie rozważania techniki wykonania w drewnie - Listewkowa czy sklejkowa ?
|
|
|
|
|
SCHWIMMWANNEN
Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013 Posty: 193
|
Wysłany: 2013-04-10, 16:04
|
|
|
Trochę wczoraj i trochę dzisiaj - 10 godzin pracy Strzałki.
|
|
|
|
|
drawa
stary zgrywus
Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 751 Skąd: Warthegau
|
|
|
|
|
SCHWIMMWANNEN
Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013 Posty: 193
|
Wysłany: 2013-04-10, 17:12
|
|
|
Wydawało mi się że to chyba normalne że pokazuje się krok po kroku jak budowane jest kanu które jest trochę inne od wszystkich pokazywanych na tym forum.
Chyba nie jestem pierwszym który to robi lub zrobił na tym forum ?
Poza tematem kanu z silnikiem to jest tu poruszona kwestia czasu potrzebnego do budowy kanu a mój temat jako przy akazji porusza tę kwestię.
Nie znalazłem nigdzie informacji na forum jak szybko można zbudować kanu zajmując się tylko jego budową a nie tylko w chwilach wolnych od codziennych obowiązków i innej pracy na etacie.
Przemyślę to Drawa
Forum nie jest tylko dla ludzi którzy dziś są zalogowani i zarejestrowani na nim ale też dla zaglądających tu przez google dziś i w przyszłości.
To co wielu dziś nie interesuje z tego forum lub są wręcz przeciwnikami tego tematu kogoś w przyszłości może zainteresować.
A najlepiej krytykować po owocach a nie siewach.
Może kilku sceptycznie nastawionych z czasem zobaczy że nie taki straszny diabeł jak go malują.
Może to nie będzie takie głośne jak myślą, może nie będzie tak smrodziło jak myślą i może jak ich będę mijał w górę rzeki na silniku który nie jest chłodzony wodą i nie zostawia tęczowej poświaty na wodzie to stwierdzą że to nie tak jak przypuszczali ?
Może to zbyt wcześnie i zbyt radykalnie ocenili ?
Więc blog blogiem a pewnego rodzaju informacja chyba przyda się jak nie dzisiejszym furantom to może przyszłym.
Już kilka osób odezwało się które też o tym myślało ale nie poszli dalej.
Zgłosił się jeden człowiek który chce kanu z silnikiem pływać w górę Wisły i ja osobiście nie widzę problemu z pływaniem tak szerokiej rzece jaką jest Wisła na silniku.
Może jak już wszystko będzie skończone to założę bloga i uszereguję wszystkie materiały.
Na razie wkładam na gorąco. |
|
|
|
|
|