forum.Kanu.pl » Strona Główna

 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: Myszoor
2013-06-13, 09:15
Jak "skopać" połącznie kanu i silnika
Autor Wiadomość
Zirkau 
Zirkau

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 528
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2013-04-06, 18:18   

nie boisz się że śruba będzie za płytko?
Kadłub jest dość wąski. Jaki będziesz miał zakres wychyleń lewo/prawo i góra/dół ?

Zdaje się że góra/dół masz szansę przy tym kadłubie. ale lewo/prawo masz znacznie ograniczone. Jaki promień skrętu zakładasz ?
 
 
SCHWIMMWANNEN

Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 193
Wysłany: 2013-04-06, 19:13   

Pisalem pisalem ale piardnelo i od nowa.
Odpisze jutro ale dodam ze to polozenie jest jak sruba nie jest w wodzie.
Zeby sruba byla w wodzie to silnik bedzie z tej pozycji podniesiony do gory a wał zejdzie wtedy do wody.
Zerknijcie na plan wczesniej jak bedzie zamocowany silnik i jak wyglada pawez pod silnik ktorej jeszcze na zdjeciu nie ma.
Miedzy plywakim a kanu bedzie ster i to na jim spoczywa funkcja kierunku a 15 czy 20 km /h w gore pilicy to nie predkosc zeby tego nie opanowac sterem.
Taka mam nadzieje a zycie zweryfikuje symulacje komputerowe.
Cale szczescie ze kanu to nie samolot:)
Wybralem zamiennik hondy bo w tym zamienniku moglem zalozyc rozrusznik elektryczny a honda daje taka mozliwosc dopiero w silniku 8hp ktory wazy prawie 2x tyle i niepotrzebna mi taka moc.
O promien skretu pytajcie Strzalke ale nalezy wziac pod uwage predkosc.
Im wyzsza tym promien wiekszy.
 
 
drawa 
stary zgrywus


Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 751
Skąd: Warthegau
Wysłany: 2013-04-06, 19:21   

Dlaczego nie piszesz że wyjście wału z kanu będzie powyżej lini wodnej załadowanego kanu :idea: Wtedy uszczelnienie otworu na wał jest zbyteczne .
_________________
Forum spływy pontony http://splywy-pontony.pho...68&p=1759#p1759
 
 
SCHWIMMWANNEN

Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 193
Wysłany: 2013-04-06, 19:26   

Tak jest jak piszesz i ja to tez pisalem ale za dlugo pisalem i mi wywalilo w powietrze a teraz z palca kuje z norkiem na spacerze wiec chcialem krotko.
Ale skoro dr.Awa postawl kropke nad i to juz nie muszę.
Ide lapac norka :)
Przy obciazeniu 300kg zanurzenie kanu ma wyniesc 12cm.
 
 
drawa 
stary zgrywus


Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 751
Skąd: Warthegau
Wysłany: 2013-04-06, 19:28   

Jak rozrusznik to i akmulator. :idea: Jest tam miejsce jeszcze na alternator :?: :grin:
_________________
Forum spływy pontony http://splywy-pontony.pho...68&p=1759#p1759
 
 
SCHWIMMWANNEN

Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 193
Wysłany: 2013-04-06, 19:35   

Akumulator malutki od motocykla i napewno nie bedzie w komorze silnika bo nie chce tam iskierr i moze byc za cieplo dla niego.
Na nastepne pytanie odpowiem tak:komora bedzie wyciszona i zaizolowana przed cieplem z silnika.
 
 
drawa 
stary zgrywus


Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 751
Skąd: Warthegau
Wysłany: 2013-04-07, 06:25   

Przespałem się z tematem akumulator. Naszła mnie taka myśl. Skoro akumulator będzie to dać mu zatrudnienie. Za dziobem w zrobionej studzience- komorze umieścić mały silnik elektryczny wodoodporny ,poprzecznie do kanu. Sterownik na padzie obroty prawo- lewo i mamy ster kierunku przy spływie z prądem. Fajnie by to było siedze sobie i manewruje jednym palcem bez użycia wiosła. Ach rozmażyłem się. :roll: Tyle na rano na wesoło. :grin: Teraz poważnie; czy do tego typu silnika jest dedykowany rozrusznik :idea: [ jaki ,może zdjecie ] czy to będzie kombinowane. :?:
_________________
Forum spływy pontony http://splywy-pontony.pho...68&p=1759#p1759
 
 
SCHWIMMWANNEN

Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 193
Wysłany: 2013-04-07, 07:17   

Dr. Awa ster kierunkowy ciagnie sporo pradu i obawiam sie ze taki maly motocyklowy akumulator moze na dlugo nie wytrzymac.
Zrezygnowalem z szarpaka w silniku zeby miec dzieki temu lepsze chlodzenie, szarpak troche zaslania wiatrak. Nadużywając akumulator pozbył bym sie energi potrzebnej do uruchomienia silnika.
A co do steru strumieniowego bo tak nazywa sie to urzadzenie to oprocz tego ze sa droższe od silnika spalinowego ktory zamontowalem to sa dosyć głośne.
Przynajmiej ten ktorego ja uzywalem w jachcie..
To juz lepiej ster normalny ale na dziobie zamontować to to by byla skretnosc :shock:
Co do sterowania padem od ps3 to jeszcze wlaczyc funkcję wibracji w padzie jak sonda głębokości ostrzeze o przeszkodach wodnych. :lol:
Mamy motorowke ktora steruje sie joystickiem a gaz dodaje przyciskiem do strzelania ale to na inne okazje , chcemy cicho splywac bez dodatkowych urzadzen mechaniczno ekektryczno spalinowych.
Zdjecia akumulatora nie bede zamieszczal bo to nic ciekawgo, sredniej lub wiekszej wielkosci akumulator motocyklowy ktory bedzie mial swoje drewniane pudelko blisko komory silnika.
Pokazany przez Ciebie silnik ma 13 koni ja wybralem 6.5 konny silnik w wersji de lux posiada stacyjke, rozrusznik i ladowanie akumulatora z cewek na kole .
 
 
SCHWIMMWANNEN

Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 193
Wysłany: 2013-04-07, 07:46   

Poszukaj w wersji z rozrusznikiem i stacyjka zamontowana przy silniku.
Wierze ze Ci sie uda. Pamietaj musimy być mocni. Men in black :cool: :cool:
 
 
drawa 
stary zgrywus


Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 751
Skąd: Warthegau
Wysłany: 2013-04-07, 16:21   

Przyczynek być albo nie być -pływaka bocznego a jak być to z której strony :?:
_________________
Forum spływy pontony http://splywy-pontony.pho...68&p=1759#p1759
 
 
strzałka 

Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 31
Skąd: Nowe Miasto
Wysłany: 2013-04-07, 18:01   

Drawa znasz powiedzenie co lepsze "mieć racje-czy święty spokój"(odniesienie do rozmowy z żoną)
_________________
Piotr
 
 
SCHWIMMWANNEN

Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 193
Wysłany: 2013-04-08, 14:10   

Postępy z pracy Strzałki - Końcówka pracy przy Małym Piórze i początek prac przy Dużym Piórze.
Orle Pióro czyli kanister na benzynę jest w trakcie rozważania techniki wykonania w drewnie - Listewkowa czy sklejkowa ? :mrgreen:


 
 
SCHWIMMWANNEN

Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 193
Wysłany: 2013-04-10, 16:04   

Trochę wczoraj i trochę dzisiaj - 10 godzin pracy Strzałki.








 
 
drawa 
stary zgrywus


Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 751
Skąd: Warthegau
Wysłany: 2013-04-10, 16:26   

Nie traktuj tego tematu jak sztambucha. Założ blog i tam opisuj krok po kroku budowe wlasnego kanu.
_________________
Forum spływy pontony http://splywy-pontony.pho...68&p=1759#p1759
 
 
SCHWIMMWANNEN

Konto: Skasowane
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 193
Wysłany: 2013-04-10, 17:12   

Wydawało mi się że to chyba normalne że pokazuje się krok po kroku jak budowane jest kanu które jest trochę inne od wszystkich pokazywanych na tym forum.
Chyba nie jestem pierwszym który to robi lub zrobił na tym forum ?
Poza tematem kanu z silnikiem to jest tu poruszona kwestia czasu potrzebnego do budowy kanu a mój temat jako przy akazji porusza tę kwestię.
Nie znalazłem nigdzie informacji na forum jak szybko można zbudować kanu zajmując się tylko jego budową a nie tylko w chwilach wolnych od codziennych obowiązków i innej pracy na etacie.
Przemyślę to Drawa :idea:
Forum nie jest tylko dla ludzi którzy dziś są zalogowani i zarejestrowani na nim ale też dla zaglądających tu przez google dziś i w przyszłości.
To co wielu dziś nie interesuje z tego forum lub są wręcz przeciwnikami tego tematu kogoś w przyszłości może zainteresować.
A najlepiej krytykować po owocach a nie siewach.
Może kilku sceptycznie nastawionych z czasem zobaczy że nie taki straszny diabeł jak go malują.
Może to nie będzie takie głośne jak myślą, może nie będzie tak smrodziło jak myślą i może jak ich będę mijał w górę rzeki na silniku który nie jest chłodzony wodą i nie zostawia tęczowej poświaty na wodzie to stwierdzą że to nie tak jak przypuszczali ?
Może to zbyt wcześnie i zbyt radykalnie ocenili ?
Więc blog blogiem a pewnego rodzaju informacja chyba przyda się jak nie dzisiejszym furantom to może przyszłym.
Już kilka osób odezwało się które też o tym myślało ale nie poszli dalej.
Zgłosił się jeden człowiek który chce kanu z silnikiem pływać w górę Wisły i ja osobiście nie widzę problemu z pływaniem tak szerokiej rzece jaką jest Wisła na silniku.
Może jak już wszystko będzie skończone to założę bloga i uszereguję wszystkie materiały.
Na razie wkładam na gorąco.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Aktywności propagowane w tym forum mogą być niebezpieczne dla życia lub zdrowia.
Administrator nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wypadki zaistniałe podczas ich uprawiania.
Pływaj zawsze w kamizelce asekuracyjnej. 90% (!) utonięć można by uniknąć gdyby ofiara miała ją założoną!

Korzystanie z Forum.Kanu.pl i www.Kanu.pl oznacza akceptację Regulaminu oraz zgodę na wykorzystywanie plików "cookies".

Administratorem www.Kanu.pl i forum.Kanu.pl jest Piotrek "Myszoor" Kaleta.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group