forum.Kanu.pl » Strona Główna

 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Wózek - zaupełnie inna idea konstrukcji :)
Autor Wiadomość
Myszoor 
Miłośnik Myszek :)


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 1407
Skąd: zDolny Śląsk
Wysłany: 2011-08-22, 22:41   Wózek - zaupełnie inna idea konstrukcji :)

http://vimeo.com/12600264

Wadę ma jak dla mnie jedną - duży jest - nawet po złożeniu :|

Niemniej prawdopodobnie skorzystam z takiego nieco zmodyfikowanego patentu do mocowania listwy poprzecznej do innego celu.
_________________
Good judgment comes from experience, and experience comes from bad judgment : ) | Mysia Perć™ : P
Dumoine - zapiski z budowy -> eBook
 
 
madrivercanoe 


Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 315
Wysłany: 2011-08-22, 22:59   

Ten cel to może statyw do aparatu ?
 
 
Myszoor 
Miłośnik Myszek :)


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 1407
Skąd: zDolny Śląsk
Wysłany: 2011-08-22, 23:19   

madrivercanoe napisał/a:
Ten cel to może statyw do aparatu ?

Dobrze kombinujesz ;) ale celuję w GoPro - na wiosnę - może się uda ... W każdym razie mam już aluminiową rurę na ramię :D

PS
Koniec offtopa :P
_________________
Good judgment comes from experience, and experience comes from bad judgment : ) | Mysia Perć™ : P
Dumoine - zapiski z budowy -> eBook
 
 
madrivercanoe 


Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 315
  Wysłany: 2011-08-22, 23:34   

No to będzie co pooglądać jak wrzucisz w vimeo
 
 
bosman 

Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 187
Skąd: Wwa
Wysłany: 2012-03-05, 19:53   

Dam się wywrócić, bez żalu, w zimną wodę. Jeśli ten wózek, nie przypomina mi wózka smery. Tyle, że zamiast pięknego aluminium widziałem u niego jakiś pręt, chyba stalowy, gięty czterokrotnie. Mocowanie do górnej krawędzi kanu - identycznie. Jedyna różnica, to taka, że wózek smery, koła z goleniami, powędrowałyby do góry, nie tracąc kontaktu z kanu (listwami krawędziowymi). Czyli poprzeczka z goleniami, obracałaby się wokół osi poprzeczki. Bez odkręcania od listew odbojowych. Ale na upartego, można odpinać także wózek smery.
Dziwne jest życie ...
_________________
"Wesołe jest życie staruszka"...
 
 
Matusz 


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 170
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2012-03-05, 22:38   

Ten wózek nie przypomina tzw. wózka Smery. Inna koncepcja, inne koła. Pisałem już dlaczego wózek Smery jest chybionym pomysłem. Podałem konkretne argumenty, można się do nich odnieść.

Uwagi co do wózka z filmiku.
Pomysł ciekawy, choć widzę w nim pewną trudność - sposób mocowania do kanu. Jak się zachowa przy sporym obciążeniu (kanu + bagaż)? Siły będą działały na małą część górnej listwy, która jest przymocowana do kanu za pomocą nitów. Co jeśli koło wpadnie w dziurę (ciągle pod sporym obciążeniem)? Czy mocowanie wtedy nie puści?

Matusz
 
 
Amator

Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 151
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-03-06, 07:50   

Znalazłem filmik przedstawiający wózek magazynowy ,spodobało mi się rozwiązanie składania kół .

http://www.youtube.com/watch?v=tE-ddac7cDg
_________________
Po pierwsze: trzeba mieć pasję. Pasja podwaja wartość naszego życia. Bez względu na to, czy pasją jest żeglarstwo, czy zbieranie znaczków.
Piotr Targowski
 
 
bosman 

Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 187
Skąd: Wwa
Wysłany: 2012-03-06, 08:10   

Cechy wspólne: mocowanie ramy od góry kanu. U smery, były jeszcze dwie grube listwy wzdłóż listew odbojowych, na krawędzi kanu. I taśmy ze stali nierdzewnej, podtrzymujące od spodu dno łódki, do owych listew. Cztery taśmy nierdzewne 25x0,5 mm. ulepszane. Do tych dwóch grubych listew, wmontowane były jarzma, do zawieszenia poprzeczki, z której pod kątem prostym, za burtami kanu, "wychodziły" golenie, kończące się osiami, wykonanymi z tego samego pręta stalowego. Czy trzeba większych dowodów wspólnej myśli. "Koła za duże." Ich wadą były raczej, za wąskie opony. Ale przewagą, średnica. Dla łatwości toczenia, po bardzo nierównym terenie. Czy wrotki, pojadą po "kocich łbach"(drodze utwardzonej toczakami)? Pojadą, na pewno niekomfortowo. Dajmy zatem, po dwa koła grube, a małe, po obydwu stronach. Za dużo? Problemem u smery, schowanie kół, na czas rejsu. Ale nad tym, trzeba jeszcze pomyśleć. Czy zastanawia kolegów, jak będą zachowywały się złącza, końców poprzeczki z goleniami? Tam, będą występowały największe siły łamiące, (że tak wymyśliłem nazwę problemu). Najlepiej, gdyby te węzły, były spawane, lub wygięte z jednej rury. (Jaką rurę zdobył Myszor?). A i dodane po "trójkątnym żeberku" (w przypadku spawania), dla wzmocnienia. :lol:

[ Dodano: 2012-03-22, 22:30 ]
http://www.youtube.com/wa...feature=related

Z widelców, nie odcinałbym sztyc. Sztyce będą mi potrzebne, aby widelce z kołami mogły obracać się wokół swoich osi. Porzeczki między tulejami, w których obsadzone będą sztyce (na wiankach), jak w klasycznym rowerze, po to, aby po przewiezieniu kanu, mocowanego od góry.Reasumując, łódka, ma być podwieszana do swoich podwójnych, a najmocniejszych punktów odniesienia w kanu, czyli listew odbojowych/krawędziowych. Mam już koła o podw. felgach dural. i widelce 26". Nie wydaje mi się, aby ładunek 50 kg. z okładem, był problemem dla takiej konstrukcji. Po głowie "chodzi" mi, napęd z roweru. :razz:
_________________
"Wesołe jest życie staruszka"...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Aktywności propagowane w tym forum mogą być niebezpieczne dla życia lub zdrowia.
Administrator nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wypadki zaistniałe podczas ich uprawiania.
Pływaj zawsze w kamizelce asekuracyjnej. 90% (!) utonięć można by uniknąć gdyby ofiara miała ją założoną!

Korzystanie z Forum.Kanu.pl i www.Kanu.pl oznacza akceptację Regulaminu oraz zgodę na wykorzystywanie plików "cookies".

Administratorem www.Kanu.pl i forum.Kanu.pl jest Piotrek "Myszoor" Kaleta.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group