forum.Kanu.pl » Strona Główna

 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
ściski własnej produkcji
Autor Wiadomość
Gabriello 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 523
Skąd: Lubań
Wysłany: 2013-05-24, 21:33   ściski własnej produkcji

Jak obiecałem przedstawiam efekt zaprojektowanych przeze mnie ścisków do
bezzszywkowego klejenia listew kanu oraz montażu burt.
Przydałyby się talerzyki na końcach śrub ale na razie się obejdzie.
Również przyda się podszlifować wewnętrzną płaszczyznę ramienia bo jest lekko skośna.
Jeśli macie swoje patenty to podzielcie się z nami.


gromadka 28szt.
 
 
Szajba 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 173
Skąd: Wójtowo
Wysłany: 2013-05-24, 22:04   

Robótki w drewnie Ci lepiej wychodzą :)

Podkładki będą konieczne. Strasznie pokaleczysz drewno przy ściskaniu.
Myslę że tak na szybko zdałyby egzamin paski twardej gumy, wygięte w "U" i wciśnięte między śrubę a ceownik.
_________________
When you have to shoot...Shoot! Don't talk
 
 
Gabriello 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 523
Skąd: Lubań
Wysłany: 2013-05-24, 22:21   

Rafał te ściski mają trzymać sztywno deseczki w kształcie "L", "U" i
to te deseczki będą utrzymywały odpowiedni kąt i docisk listewki.
Ten wynalazek będzie kaleczył jedynie płytę wiórową :razz: .
Tu jest pokazane mniej więcej jakie deseczki.

http://www.greenval.com/FAQnostaples.html

Radek też tak buduje, popatrz u niego.
 
 
Szajba 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 173
Skąd: Wójtowo
Wysłany: 2013-05-24, 23:20   

Podejrzewam, że to kwestia wielkości naprężeń.
Stosowałem i "U" i "L". Widać to na zdjęciach z relacji budowy mojego kanu.

"U" utrzymywały się w zadanej pozycji bez problemów, niestety "L" przy wbijaniu klina odchylały się do tyłu obracając wokół osi ścisku. Mimo iż były talerzyki, powierzchnia docisku była za mała. W końcu zarzuciłem ściski na rzecz wkrętów i wkrętarki - dwa wkęty na jedno "L"
Przy klejeniu listewek podziurawisz szablony, przy klejeniu burt podkładki, bez dwóch zdań muszą być.
_________________
When you have to shoot...Shoot! Don't talk
 
 
Gabriello 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 523
Skąd: Lubań
Wysłany: 2013-05-25, 10:20   

To nie tylko kwestia siły docisku ale przede wszystkim trzeba zadbać o to
aby powierzchnia stacji i "L" się nie śliskały między sobą... :cool:
Mam zamiar na "L" zastosować cienką warstwę silikonu
albo przykleić na butapren arkusz papieru ściernego o gradacji około 100.
Myślę, że silikon się spisze.

Nie wyobrażam sobie dokręcać bez podkładek czy to do szablonów czy burt :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Aktywności propagowane w tym forum mogą być niebezpieczne dla życia lub zdrowia.
Administrator nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wypadki zaistniałe podczas ich uprawiania.
Pływaj zawsze w kamizelce asekuracyjnej. 90% (!) utonięć można by uniknąć gdyby ofiara miała ją założoną!

Korzystanie z Forum.Kanu.pl i www.Kanu.pl oznacza akceptację Regulaminu oraz zgodę na wykorzystywanie plików "cookies".

Administratorem www.Kanu.pl i forum.Kanu.pl jest Piotrek "Myszoor" Kaleta.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group