forum.Kanu.pl » Strona Główna

 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Rozlewiska Warty
Autor Wiadomość
Tomekzlasu 


Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 80
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-06-09, 23:29   

... jak ktoś ma blisko do rzeki Warty to pływamy na rozlewiskach Warty. Aktualnie rzeka wylała jak za starych czasów w ub wieku . pływamy z dala od domostw , w lasach i na łąkach - full kontakt z przyrodą . polecamy :)
_________________
http://afryka.blox.pl/html
.Stop dla zabijania dzikich zwierząt dla sportu.
 
 
ManaT 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 647
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-06-10, 09:10   

Cytat:
wydzielone ;)
Dzięki :D

Tomku jaka jest Twoja propozycja? Gdzie start? Gdzie meta? Może opisałbyś plan takiego pływania? Jak długo utrzyma się wysoka woda? Nie ukrywam, że w lesie by się popływało :D
_________________
trzeba spływać
 
 
Tomekzlasu 


Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 80
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-06-10, 13:20   

pływamy w okolicach Śremu i niżej p. Rogalin do Puszczykowa , sa tam starorzecza Warty cudem nieuregulowane do dzisiaj. Ponieważ tama w Jeziorsku skutecznie wysuszyła STARORZECZA oprócz wielkich powodzi rzadko zapełniają sie wodą w tym roku w czerwcu warunki sa prawie idealne woda zalała fragmenty lasu i łąk . Im więcej napda teraz na południu dla nas tym lepiej. Do dzisiaj do g. 12 oo ( 10.06.2013) woda utrzymuje sie na stałym poziomie lub w niektórych częsciach nieznacznie opada. Pływanie pod prąd odpada wiec wodowanie najlepiej : Śrem lewy brzeg koło stanicy , blisko mostu. Jaszkowo - wieś poniżej Śremu , pałac i hipdrom u hr . Chłapowskiego ( udostepnia po zapytaniu,wodowanie , na miejscu możliwość noclegów w hotelu przy stajniach kuchnia serwuje domowe jadło, kawiarnia parking.
http://www.centrumhipiki....d371422f0a6/cel

stąd można juz meandrowac w dół rzeki wpływajac na prawo i lewo gdy tylko pojawi sie odnoga starorzecza , nie wracajac do głównego koryta rzeki. możliwe czasami krótkie przenoski 40 -80 m ze względu na nie najwyższy stan wody by zwodowac sie poniżej . zazwyczaj nikt tam nie pływa duże prawdopodobieństwo spotkań z dzikami ( tutaj maja maść biało- szarą ) sarnami, jeleniami, żurawiami, bekasami, kania rudą, bielikami ( gniazduja tutaj ) no i oczywiście z bobrami i norką amerykańska. Przed wczoraj razem z kolega Janem obserwowalismy trzy czarne bociany na podmokłych łakach. Komary zupełnie gratisowo tną cały dzień :) podczas pływania ,zwłaszcza rankiem i późnym, wieczorem ma sie wrażenie odkrywania na nowo dziewiczych terenów . Można spróbować pływając w jeden, góra dwa kanu rozbić sie późnym wieczorem na skraju wody w lesie i rano żwawo zwijając dobytek pływać dalej jedna z atrakcji jest ciche pływanie w rezerwacie w Krajkowie ( ok 1 godz ponizej Jaszkowa - wodą). qwidoki przednie , kolonia czapli kormorany i wszechogarniająca cisza a to tylko 28 km od Poznania Polecam.
Dobry punkt do zebrania sprzętu to most na Warcie koło Rogalina ( jedyny na trasie od Sremu ). ja niestety moge dołączyć od środy tylko popołudniami do spływu ( parca ) ale pływac mozna do 23, 30 :)
pozdrawiam
_________________
http://afryka.blox.pl/html
.Stop dla zabijania dzikich zwierząt dla sportu.
 
 
ManaT 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 647
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-06-10, 13:35   

Dziękuję za informacje. My (jedna łódka), jeżeli damy radę to w sobotę - niedzielę. Przemyślę temat. Pogoda ma być ładna :D
_________________
trzeba spływać
 
 
Jano56 


Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 37
Skąd: Puszczykowo
Wysłany: 2013-06-10, 14:34   

Cześć ManaT

Jan, o którym
Tomekzlasu napisał/a:
Przed wczoraj razem z kolega Janem obserwowalismy trzy czarne bociany na podmokłych łakach.

to ja Jano56 :smile: . Nie spotkaliśmy się na "Konwaliowym szlaku", to może teraz się uda.
Tomekzlasu napisał/a:

Dobry punkt do zebrania sprzętu to most na Warcie koło Rogalina ( jedyny na trasie od Sremu )

Jest też (od niedawna) dobre miejsce: http://www.puszczykowo.pl...20przystani.pdf

Pozdrawiam
 
 
ManaT 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 647
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-06-10, 15:03   

jano56, pamiętam Cię! Jakże mogłoby być inaczej :mrgreen: No planuje, na razie wstępnie ale apetyt rośnie. Wysoka woda wiecznie czekać nie będzie. Właśnie zadałem parę pytań Tomkowi na pw bo myślałem, że nikt więcej nie jest zainteresowany tym tematem. Wartą płynąłem ale do Jeziorska i przy niskim stanie więc warunki jakby nieco odmienne :mrgreen: I jak dotąd nie pływałem po tak szerokiej rzece przy przekroczonym stanie alarmowym, trochę obawiam się o bezpieczeństwo na "otwartej" rzece ale skoro pływacie to chyba martwię się na zapas. No i w Mosinie rzeka ma już stan poniżej ostrzegawczego. Tydzień temu płynąłem Kwisą na fali powodziowej, Yh! szatan nie rzeka. F1 wymięka. :mrgreen: :mrgreen: Czyli jak woda nie spadnie to pewnie w sobotę lub w niedziele poznamy się, a jak spadnie to dopiero jak obeschną brzegi.
_________________
trzeba spływać
 
 
Tomekzlasu 


Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 80
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-06-11, 01:00   woda sie trzyma wysoko

dzisiaj pływaliśmy do 23 po rozlewiskach i Warcie ( tu woda pomyka szybko) Zdaje sie jakby jej przybyło trochę, bo brzegi rzeki sa na poziomie lustra wody a woda wciąż wpływa na rozlewiska. spotkaliśmy też lochę z młodymi na przybrzeżnej wysepce , odciętej od stałego lądu Przez całe popołudnie nie spotkaliśmy ludzi ani na lądzie ani na wodzie.
_________________
http://afryka.blox.pl/html
.Stop dla zabijania dzikich zwierząt dla sportu.
 
 
ManaT 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 647
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-06-11, 08:52   

Przedwczoraj było w Śremie 461, wczoraj 464 a dzisiaj jest 465cm (stan alarmowy)
_________________
trzeba spływać
 
 
Tomekzlasu 


Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 80
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-06-12, 15:58   

woda lekko opada( 2-8 cm ) ale generalnie jest ok :) wczoraj pływaliśmy bliżej Tworzykowa ( łaki) komary na wodzie odpuszczają :) koncerty żab dookoła. Zero wędkarzy i tubylców. zachęcam wciąż niezdecydowanych do wodowania kanu na Warcie >pozdrawiam
_________________
http://afryka.blox.pl/html
.Stop dla zabijania dzikich zwierząt dla sportu.
 
 
ManaT 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 647
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-06-12, 22:41   

bede bede
_________________
trzeba spływać
 
 
ManaT 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 647
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-06-12, 22:46   

Cytat:
foty foty

Pracuję nad sprzętem bo utopiłem pentaxa w Kwisie :twisted: najwyżej będą z komóry :D

Tomek trzymaj wode!
Jak na razie jest dobrze, ja badam tu: http://www.fors.com.pl/aktualny-stan-rzek-w-polsce
_________________
trzeba spływać
 
 
Myszoor 
Miłośnik Myszek :)


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 1376
Skąd: zDolny Śląsk
Wysłany: 2013-06-12, 22:55   

ManaT napisał/a:
Cytat:
foty foty

Pracuję nad sprzętem bo utopiłem pentaxa w Kwisie :twisted: najwyżej będą z komóry :D

sorki - to do Tomka było ;)
_________________
Good judgment comes from experience, and experience comes from bad judgment : ) | Mysia Perć™ : P
Dumoine - zapiski z budowy -> eBook
 
 
ManaT 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 647
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-06-12, 23:01   

Cytat:
sorki - to do Tomka było ;)

ups, a tom się wyrwał... :oops:
_________________
trzeba spływać
 
 
Jano56 


Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 37
Skąd: Puszczykowo
Wysłany: 2013-06-13, 10:42   

ManaT napisał/a:
bede bede

Kiedy? Kiedy? Gdzie? Gdzie?
 
 
ManaT 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 647
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-06-13, 11:03   

Cytat:
Kiedy? Kiedy? Gdzie? Gdzie?

:D Warta, Warta :mrgreen: Kiedy,? Jeszcze ustalenia trwają.
_________________
trzeba spływać
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Aktywności propagowane w tym forum mogą być niebezpieczne dla życia lub zdrowia.
Administrator nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wypadki zaistniałe podczas ich uprawiania.
Pływaj zawsze w kamizelce asekuracyjnej. 90% (!) utonięć można by uniknąć gdyby ofiara miała ją założoną!

Korzystanie z Forum.Kanu.pl i www.Kanu.pl oznacza akceptację Regulaminu oraz zgodę na wykorzystywanie plików "cookies".

Administratorem www.Kanu.pl i forum.Kanu.pl jest Piotrek "Myszoor" Kaleta.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group