forum.Kanu.pl » Strona Główna

 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Szybka budowa Szybkiego Kanu ze sklejki :-))
Autor Wiadomość
robhosailor 


Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 74
Skąd: Dziekanów Polski, d. Warszawa
Wysłany: 2012-02-20, 08:46   Szybka budowa Szybkiego Kanu ze sklejki :-))

Cześć,

Chcę Wam pokazać artykuł i zestaw zdjęć o szybkiej budowie dwóch Quick Canoe projektu Michaela Storera - we wrześniu 2011 nad Loarą odbył się towarzyski event, podczas którego, przy wsparciu samego Michaela Storera w bardzo krótkim czasie zbudowano i opływano dwie proste, sklejkowe kanu Quick Canoe:

http://www.storerboatplan...oire-in-france/

Dla mnie bomba! :D
_________________
Robert Hoffman
http://robhosailor.blogspot.com/ ... itp.
 
 
drawa 
stary zgrywus


Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 751
Skąd: Warthegau
Wysłany: 2012-02-20, 12:46   

a gdyby tak zamiast sklejki - blacha aluminiowa. JAKIE koszty spawania ?
_________________
Forum spływy pontony http://splywy-pontony.pho...68&p=1759#p1759
 
 
Thialf 


Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 514
Skąd: Wrocław/Brzeg
Wysłany: 2012-02-20, 14:02   

Przy okazji zapytam, czy ktoś z Was miał okazję pływać również kanu o przekroju poprzecznym zbliżonym do "trumny"? Chodzi mi tu o jej właściwości nautyczne.
_________________
"the question is who cares"
 
 
robhosailor 


Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 74
Skąd: Dziekanów Polski, d. Warszawa
Wysłany: 2012-02-20, 14:23   

Thialf napisał/a:
Przy okazji zapytam, czy ktoś z Was miał okazję pływać również kanu o przekroju poprzecznym zbliżonym do "trumny"? Chodzi mi tu o jej właściwości nautyczne.

Czy chodzi o przekrój prostokątny?
Ja!

http://www.youtube.com/watch?v=cGauVaYXSs4

Znakomity przekrój poprzeczny dla łódki żaglowej na wody osłonięte - wzorowany na bardzo szybkich, amerykańskich łodziach żaglowych typu sharpie z XIX wieku. Na gładkiej wodzie łatwo wchodzi w ślizg. Daje większą stateczność poprzeczną, ale na krótkiej, poprzecznej fali dno tłucze o wodę.

Do wiosłowania może być troszkę gorszy od przekroju elipsoidalnego, jakie zwykle miewają kanu, bo generuje ciut większe opory, bo np. powierzchnia zmoczona może być większa.

Moim zdaniem znakomity kształt dla początkujących kanuistów (stateczność) i szkutników (łatwość budowy) :mrgreen:

[ Dodano: 2012-02-20, 15:29 ]
Aha! Warto zajrzeć tutaj kanał YouTube Paula Helberta, który zbudował i opływał kilka Quick Canoe - na wiośle i pod żaglem:

http://www.youtube.com/user/paulhelbert/videos
_________________
Robert Hoffman
http://robhosailor.blogspot.com/ ... itp.
 
 
Thialf 


Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 514
Skąd: Wrocław/Brzeg
Wysłany: 2012-02-20, 15:30   

robhosailor napisał/a:
Moim zdaniem znakomity kształt dla początkujących kanuistów (stateczność)


byle by tylko się nie zniechęcili zmorzonym wiosłowaniem przy próbach skrętu :P
_________________
"the question is who cares"
 
 
robhosailor 


Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 74
Skąd: Dziekanów Polski, d. Warszawa
Wysłany: 2012-02-20, 15:46   

Thialf napisał/a:
byle by tylko się nie zniechęcili zmorzonym wiosłowaniem przy próbach skrętu :P
Przynajmniej problemów z utrzymaniem na kursie nie będą mieli. :razz:
_________________
Robert Hoffman
http://robhosailor.blogspot.com/ ... itp.
 
 
Amator

Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 151
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-02-21, 06:37   

Cytat:
Przy okazji zapytam, czy ktoś z Was miał okazję pływać również kanu o przekroju poprzecznym zbliżonym do "trumny"? Chodzi mi tu o jej właściwości nautyczne.


Jeżeli chodzi o łodzie okrągło denne i tak zwane płasko denne mam już jakie takie porównanie .
Mogę stwierdzić że zbyt dużej różnicy nie ma , przynajmniej na rzekach nizinnych .
W końcu nie rozwijamy jakiś zawrotnych prędkości które to miały by znaczący wpływ na hydrodynamikę kanu .
A przy 5m długości kadłuba manewrowanie w pojedynkę już nie jest takie proste nawet przy klasycznych kształtach .
Jeżeli chodzi o płaskie dno to maja je łodzie typu Dory i znakomicie sobie radzą na morzu i nikt ich dzielności nie kwestionuje .
Mnie się w tym projekcie podoba prostota konstrukcji , każdy może sobie takie coś zbudować
i pływać , a to się liczy najbardziej .
Potem w miarę zdobywanego doświadczenia można pokusić się o inne konstrukcje .
Dla mnie problematyczne tylko w tym wszystkim jest budowanie łodzi przed samym rejsem , myśl fajna ale tylko dla ludzi posiadających dużo wolnego czasu .

[ Dodano: 2012-02-21, 06:44 ]
Polecam taką stronę dla chcących pogłębić swoją wiedzę na temat budowy jednostek pływających .
Bardzo przystępny język myślę że zrozumiały dla wszystkich

http://skotboats.blogspot.com/
 
 
ewa

Konto: Skasowane
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 237
Wysłany: 2012-02-21, 09:45   

Amator napisał/a:
A przy 5m długości kadłuba manewrowanie w pojedynkę już nie jest takie proste nawet przy klasycznych kształtach
dlaczego nie jest :?:
 
 
Amator

Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 151
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-02-21, 10:41   

A dlatego że ciężej jest manewrować dłuższą jednostką np. na małej rzeczce lub na zwałkach i krzakach i 5m a np. 3m robi różnicę .
Można też spróbować obrócić w wodzie wokół osi poprzecznej deskę lub pień 5m albo 3m .

[ Dodano: 2012-02-21, 11:04 ]
I jeszcze coś takiego dla ciekawskich chciałem dodać .

http://skotboats.blogspot...paign=bp_random

Łódka skośno , płasko , czy okrągło denna ?
To tak jakby rozmawiać o wyższości świąt.... .
Każdy kształt ma swoje zalety ale też i wady i zależy tylko gdzie chcemy pływać no i z kim chcemy pływać .
 
 
Myszoor 
Miłośnik Myszek :)


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 1384
Skąd: zDolny Śląsk
Wysłany: 2012-02-21, 11:20   

Amator napisał/a:
A przy 5m długości kadłuba manewrowanie w pojedynkę już nie jest takie proste nawet przy klasycznych kształtach .

ja bym nieco dyskutował :) sprawdzałeś to osobiście czy tylko odnosisz się do swoich doświadczeń z własną brytfanną?
_________________
Good judgment comes from experience, and experience comes from bad judgment : ) | Mysia Perć™ : P
Dumoine - zapiski z budowy -> eBook
 
 
Zirkau 
Zirkau

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 525
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2012-02-21, 11:57   

Amator, przy argumentach które podałeś, kształt łodzi ( a szczególnie konstrukcja dna) absolutnie nie ma znaczenia.
Odniosłeś się do długości - a to jest fakt, manewrowanie dłuższą jednostką staje się coraz trudniejsze. Liczba załogi ma tutaj drugorzędne znaczenie, bo przeszkodą jest długość lodzi, a z czasem także jej masa.
 
 
Thialf 


Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 514
Skąd: Wrocław/Brzeg
Wysłany: 2012-02-21, 13:07   

Mam 4,65 cm długości całkowitej kanu, linia wody nie wiele krótsza, siedzę zazwyczaj na tylnej ławce i wiosłuję sam, nawet jaki jest żonka. Przekrój kadłuba delikatne V. Wydaje mi się, że jakbym miał zupełnie płaskie dno przy tej samej długości to manewrowanie było by o wiele trudniejsze i kosztowało by mnie więcej wysiłku. Gdym wydłużył kadłub o kolejny metr czy półtora to przy płaskim dnie manewrowość spadła by o wiele bardzie drastycznie niż przy obecnie prze zemnie stosowanym. Więc długość, długością a przekrój też istotny.
_________________
"the question is who cares"
 
 
robhosailor 


Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 74
Skąd: Dziekanów Polski, d. Warszawa
Wysłany: 2012-02-21, 15:33   

Skoro zeszło na stateczność, to proszę:

http://www.guillemot-kaya...kayak_stability

jest tam taki wykres, który pokazuje, że przekrój prostokątny ma w pewnym przedziale przewagę stateczności



Co do łodzi dory (wspomniano wyżej) to swoją dzielność zawdzięczają szeroko rozchylonym burtom, a nie płaskiemu dnu. :mrgreen:

http://2.bp.blogspot.com/...nks+dory128.JPG
_________________
Robert Hoffman
http://robhosailor.blogspot.com/ ... itp.
 
 
ewa

Konto: Skasowane
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 237
Wysłany: 2012-02-21, 20:48   

Amator napisał/a:
A dlatego że ciężej jest manewrować dłuższą jednostką np. na małej rzeczce lub na zwałkach i krzakach i 5m a np. 3m robi różnicę .
zapraszam do pływania z nami, przekonasz się, że nie masz racji. Nasze kanu ma 5,05m i nie widziałam nigdy żeby mój mąż miał jakikolwiek problem, Leo śmiga na swoim kanu jakby się w nim urodził. A Kugorki? Niesamowita jest dziewczyna. Halny ma od niedawna kanu a pływa jak indianin.To tylko kilka wymienionych z bardzo wielu. Wszystko załeży od podejścia i chęci nauki "człowieków".
 
 
Radek 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1219
Skąd: Raciąż
Wysłany: 2012-02-21, 21:54   

Jeżeli mogę się wtrącić, to proszę Państwa na manewrowanie kanu największy wpływ ma "rocker". Zgodzę się z moim przedmówcą, że kanu posiadające płaskie dno ma większą po V stateczność poprzeczną niż okrągłodenne, tylko to nie ma wpływu na zwrotność. Wyższość dna okrągłodennego nad płaskodennym jest zauważalne w przypadku fali bocznej czy silnego nurtu bocznego. Łatwiej wywraca się kanu płaskodenne.

Nie wiem, jak długo byśmy rozważali jaki kształt dna kanu. Jakie by nie były wyliczenia, wzory czy założenia to przy takich małych jednostkach jakimi jest kanu czy kajak to i tak nikt nie jest wstanie wyliczyć jednego współczynnika - czynnika ludzkiego. Każdy z nas pływając inaczej się zachowuje w łódce. Kształt dna naszej łódki musimy dobierać pod siebie, pod swoje umiejętności i upodobania. Kanu ma mi odpowiadać i ja w nim mam się czuć bezpiecznie.

Na koniec, ja sam nigdy nie odważyłbym się wypowiadać publicznie na temat umiejętności pływania innych uczestników forum. Cześć wspomnianych tu osób preferuje odmienny styl wiosłowania niż propagowany przez rodzinę Billa Masona. Pływają i to jest najważniejsze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Aktywności propagowane w tym forum mogą być niebezpieczne dla życia lub zdrowia.
Administrator nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wypadki zaistniałe podczas ich uprawiania.
Pływaj zawsze w kamizelce asekuracyjnej. 90% (!) utonięć można by uniknąć gdyby ofiara miała ją założoną!

Korzystanie z Forum.Kanu.pl i www.Kanu.pl oznacza akceptację Regulaminu oraz zgodę na wykorzystywanie plików "cookies".

Administratorem www.Kanu.pl i forum.Kanu.pl jest Piotrek "Myszoor" Kaleta.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group