forum.Kanu.pl » Strona Główna

 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Frezy - wszystko o ...
Autor Wiadomość
Zirkau 
Zirkau

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 525
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2013-11-20, 21:43   

jakieś namiary ? Jak człek jest lajkonik w temacie, to nawet nie wie gdzie i jak szukać.
 
 
Malutki 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-11-20, 22:51   

Chyba najpopularniejsze u nas są włoskie frezy CMT. Spróbuj znaleźć lokalnego dystrybutora (uwzględniając koszty wysyłki bywa u niego taniej) lub kup on line, np tu:
http://narzedziacmt.pl/sk...glania_krawedzi i http://narzedziacmt.pl/sk..._do_rowkow_7862
łozyska można zdiąć

Malutki
www.hobbo.net
 
 
Gabriello 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 523
Skąd: Lubań
Wysłany: 2013-11-20, 23:01   

Ja bym zamówił to samo na trzpieniu 1/2", tego raczej już nie zegnie.
A nawet jak kupisz za 250PLN to po zamontowaniu go zbyt płytko też będzie kiszka.
Zadbać o głębokie mocowanie a nie będzie strachu przed gięciem i pękaniem.
Przelicz i oceń sam :wink:
Aha, ja odkręcałem jeszcze warstwę ślizgową stopy frezarki żeby jeszcze bliżej było do blatu. A mój trzpień był złapany w połowie długości.
Sam będę poważnie myślał o tej przedłużce więc jak też reflektujesz to odkupię jak pofrezujesz. Sprawdź tylko czy dostaniesz tuleję 12mm do frezarki.
 
 
Żółtodziób 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 214
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2013-11-20, 23:07   

Myśle że to by tez mogło być:

http://www.punta.com.pl/pdf/index.php?id=368
 
 
Zirkau 
Zirkau

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 525
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2013-11-21, 16:03   

Myslę, że to tez nie zgorsze (zirka 20-40 zł):
http://allegro.pl/frez-do...3729323821.html




A do tego typu frezarki też mam dostęp. Tu akurat promień 4mm, ale chyba to az takiej różnicy nie robi?

Aaaa, i teraz wiem, że taki frez nazywa się PÓŁWAŁEK. hehe, teraz to nawet wiem o co pytać w sklepie :mrgreen:
 
 
Żółtodziób 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 214
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2013-11-21, 20:28   

Więc i do kompletu pewnie ten ?

http://allegro.pl/frez-sc...3729324140.html
 
 
Malutki 

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-11-21, 20:36   

Zirkau, jeśli masz dostęp do takiej maszyny to nie kombinuj z frezami trzpieniowymi bo nie warto. Szybciej i lepiej zrobisz to na dużej maszynie. Poszukaj tylko odpowiednich frezów powinno się udać je znaleźć nie drogo. Właściciel maszyny ma pewnie też głowicę frezerską z wymiennymi płytkami i wie kto w okolicy takie płytki dorabia, to też może być niedroga opcja.

Gabriello, byłbym ostrożny z tą przedłużką. Jeśli twoja frezarka ma jakiekolwiek bicia lub niedokładności tulei to przedłużka je spotęguje i frez z ciężka częścią roboczą może stać się niebezpieczny. Kombinował bym raczej jak przysunąć frezarkę do materiału. Ja robiłem stolik warstwowy. W grubej sklejce robiłem otwór w który wchodziła cała stopa frezarki (możliwie bez luzów) a na nią naklejałem sklejkę 4mm z otworem tylko na frez. po odkręceniu podkładki ślizgowej za stopy używałem jej jako szablonu do wywiercenia otworów na śruby w cienkiej sklejce i odkładałem na bok. W ten sposób stolik nie odsuwał mi frezarki od materiału.

Malutki
www.hobbo.net
 
 
Gabriello 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 523
Skąd: Lubań
Wysłany: 2013-11-21, 21:48   

Malutki frezarka mi chodzi jak złoto. Zdaję sobie sprawę, że przy jakimś odchyle siła odśrodkowa na obrotach 20.000 może wynieść frez "na orbitę". Mocowanie tej przedłużki to 12mm, zatem i przedłużkę i frez można wsunąć do końca a to da dużą sztywność.
Chodziło mi wczoraj po głowie aby wyfrezować zagłębienie w płycie stolika roboczego ale to co by zostało było by za kruche i groziło 'zawaleniem'. Twój sposób z cienką sklejką to jednak trzeba przyznać najlepszy pomysł bo nie trzeba dokupować przedłużki, a mając wadliwy sprzęt bać się o ręce. Grubość mojego blatu roboczego to 15mm czyli tyle brakuje żeby trzpień był wsunięty prawie cały. Dzięki za pomysł :smile:
Zirkau cena tych frezów jest dużo korzystniejsza od trzpieniowych ale szukaj sposobu żeby było te 6-6.5mm. Ogólnie żeby frez nie był większy od grubości listwy o 0.3mm bo będzie kant w przejściu z zaokrąglenia na płaszczyznę listwy.
 
 
Zirkau 
Zirkau

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 525
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2013-11-22, 08:37   

Gabriello, jesteś pewien? Logicznie wydaje sie, że skoro frez większe ma R, tym łagodniejszy łuk, ale kant nie powinien wystapić, wszak obejmie całość wysokości/grubości elementu.
 
 
Gabriello 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 523
Skąd: Lubań
Wysłany: 2013-11-22, 16:05   

Nie umiem tego zrobić na kompie więc na szybko przy pomocy linijki i cyrkla zrobiłem małą 'symulację', jak to może wyglądać w praktyce. Czerwone kółeczko pokazuje problem. Nie mierzyłem milimetrów ale rysunek daje podgląd tego co siędzieje wraz ze zmianą R frezu.
Ja zrobiłem listwy 6mm a potem dopiero podzieliłem 2.54mm/4=6.35mm.
Właśnie te 0.35mm dało się zauważyć w postaci niewielkiego kancika. Nie miałem problemów przy klejeniu i nie było nic widać po wyszlifowaniu kadłuba. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że te 0.35mm to różnica na średnicy a co było by jeśli miałby to być promień? Mnożnik x2 co daje 0.7mm.
Tak więc jeśli kupisz frez z R-4mm to Twoje listwy musiały by mieć grubość 8mm aby to ładnie wyszło.
Dla pewności weź kartkę i narysuj sobie to z cyrklem przyjmując 1 kratkę za 1mm i zobaczysz jak pod lupą co wyjdzie.

 
 
Zirkau 
Zirkau

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 525
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2013-11-22, 19:49   

Nie widzę istotnej granicy między R 3mm a R4mm, czyżby grubszy kant ujawniał się dopiero po szlifowaniu ?
 
 
Gabriello 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 523
Skąd: Lubań
Wysłany: 2013-11-22, 21:22   

Wytnij może to co narysowałeś i pokręć w 'miejscu klejenia' to się zobaczy gdzie się nie zgrywa. Przypuszczam, że od zewnątrz będzie łatwo zestrugać a wewnątrz łódki mogą być rowki wzdłuż. Stosując większe R, rynienka w listwie będzie płytsza i w miejscach o dużym zakrzywieniu kadłuba i sporych naprężeniach listew może nie trzymać się kupy.
 
 
Szajba 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 173
Skąd: Wójtowo
Wysłany: 2013-11-22, 21:35   

_________________
When you have to shoot...Shoot! Don't talk
 
 
Gabriello 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 523
Skąd: Lubań
Wysłany: 2013-11-22, 21:44   

Bóg zapłać dobry człowieku :mrgreen:
I już nie trza się bawić w wycinanie :lol:
 
 
Zirkau 
Zirkau

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 525
Skąd: Zirkau
Wysłany: 2014-02-19, 16:20   

Na dziś dysponuję frezami:
- amerykańskimi
- CMT

No, muszę przyznać że CMT jakościowo są dobre. Osadzone na 8mm trzpieniu, z mniejszą średnicą główki wyglądają dużo solidniej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Aktywności propagowane w tym forum mogą być niebezpieczne dla życia lub zdrowia.
Administrator nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wypadki zaistniałe podczas ich uprawiania.
Pływaj zawsze w kamizelce asekuracyjnej. 90% (!) utonięć można by uniknąć gdyby ofiara miała ją założoną!

Korzystanie z Forum.Kanu.pl i www.Kanu.pl oznacza akceptację Regulaminu oraz zgodę na wykorzystywanie plików "cookies".

Administratorem www.Kanu.pl i forum.Kanu.pl jest Piotrek "Myszoor" Kaleta.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group