forum.Kanu.pl » Strona Główna

 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Zawsze marzyłem, o posiadaniu, takiego kanu...
Autor Wiadomość
kuna 

Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 112
Skąd: Szamoty
Wysłany: 2012-12-14, 08:53   Zawsze marzyłem, o posiadaniu, takiego kanu...

Na lewym ramieniu, kanu. Na prawym, plecak i pagaj. Czyż trudno, wyobrazić sobie, resztę?
Tylko niech mi ktoś podpowie, gdzie znajdę, taki materiał na poszycie...? :idea:

[ Dodano: 2012-12-14, 08:54 ]
Zapomniałem dodać:
https://www.youtube.com/w...ture=g-high-rec

https://www.youtube.com/watch?v=fBxwU-ekvm8

https://www.youtube.com/watch?v=nAlvyY_eR0I

https://www.youtube.com/watch?v=THtYkCzk5JE

https://www.youtube.com/watch?v=4CVSpG-BcIA

https://www.youtube.com/w...ature=endscreen

https://www.youtube.com/w...ature=endscreen
 
 
madrivercanoe 


Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 312
Wysłany: 2012-12-14, 10:18   

Kiedyś dacron produkowała Silvana fabryka w Gorzowie Wielkopolskim teraz trzeba go szukać u Chińskich producentów



jak skrzydło ważki :grin:
 
 
kuna 

Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 112
Skąd: Szamoty
Wysłany: 2012-12-14, 14:45   

Sam dakron, bez silikonowego uszczelniacza? Nie do wiary, że jest tak szczelny.
No mam, jakiś żagiel z dakronu. Ale obawiam się, że będzie go za mało. Będę szukał. Niemniej boję się, że za słaby materiał, ale trzeba doświadczyć.
 
 
ManaT 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 647
Skąd: Leszno
Wysłany: 2012-12-14, 15:29   

Dorzucę filmik do tematu.
A tego żagla to już komuś nie obiecałeś?
_________________
trzeba spływać
 
 
madrivercanoe 


Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 312
Wysłany: 2012-12-14, 16:57   

Uszczelnieniem dacronu jest polyester jest to tak mocna i odporna tkanina, że są z niej wykonywane poszycia szybowców i samolotów



i żeby było w temacie :wink:

 
 
kuna 

Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 112
Skąd: Szamoty
Wysłany: 2012-12-14, 18:20   

Żagiel, zaproponowałem. Bez akceptacji, odpowiedzi. Nic na siłę. Do lata, daleko. Może zastanowi się jeszcze i podejmie decyzję. Nawet bryty, byłyby trochę za wąskie i powierzchni, mało. Na poszycie. Ale jakiś model, wystrugam i zainicjuję, może i dakronem. Ale wydaje mi się, że ten poliester, może być wytrzymalszy. Najlepszym materiałem, według mnie. Byłaby taka "szyba" elastyczna, jaką używają w supermarketach, w żaluzjach. Dodatkowy bonus, dla dzieciaków i nie tylko.
 
 
Mbober1 


Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 42
Wysłany: 2013-01-03, 10:59   

Zbudować się da :mrgreen: , mam plany materiał też, choć gruby (450gr).

Zapraszam najpierw do zapoznania się z tymi linkami trochę rozjaśni się temat :d

http://forum.kanu.pl/viewtopic.php?t=462

http://forum.zegluj.net/v...php?f=22&t=6436

http://forum.zegluj.net/v...php?f=22&t=9027

Pozdrawiam

Marcin
_________________
Plany canoe w technologij SOF. Budowa na zamówienie. Materiały potrzebne do wykonania.
Bobrowe Żeremia
http://www.etsy.com/shop/...?ref=ss_profile
 
 
Gabriello 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 522
Skąd: Lubań
Wysłany: 2013-01-03, 14:56   

Łódka robi wrażenie ale po efektach użytkowania na rzekach
(jak to widać na zdjęciach defektów) nasówa się jeden wniosek.
Wyprawa takim kanu na tor z przeszkodami
to zabieranie angielskiej porcelany do plecaka na wyprawę w góry... :neutral:
Zbyt łatwo się robią dziury :???:
Każdy na tym forum ma prawo wyboru czym pływać
ale czy koszt zrobienia takiej łupinki + praca
a uzyskana wytrzymałość... :???: chyba zostawiają do życzenia.
Z tego co widać naprawa też nie przywraca pełnej "witalności"...
Więcej już zniesie indiańskie brzozowe, szkoda tylko,
że u nas takie drzewa nie rosną :wink:
_________________
www.mydlanachata.pl - mydła ręcznie robione
www.humel.pl - inny blog o zdrowiu.
 
 
Mbober1 


Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 42
Wysłany: 2013-01-03, 16:16   

Temat był już wałkowany więc wkleję tom co już kiedyś wcześniej pisał:
Cytat:
Malutki napisał/a:
Wytrzymałość poszycia taką jak w filmiku uzyskasz bez problemu. Natomiast filmik nie pokazał jego największych wrogów - przecierania i ostrych krawędzi. Właśnie przednimi (zwłaszcza pierwszym) dobrze zabezpieczają neopren, hypalon, sikafloor. W tej kolejności jeśli idzie o skuteczność. Dwa pierwsze są zaporowo drogie i trzeba je sprowadzać z za oceanu. Trzeci można kupić w większości sklepów budowlanych, puszka starczająca na półtorej łódki kosztuje niecałe 400PLN. Nakłada się jak farbę.

Gorzej z wytrzymałością szkieletu. w filmiku bierze udział kajak z tradycyjnym szkieletem grenlandzkim składającym się z masywnej "drabiny" i wielu giętych żeber na których są wzdłużniki. Jest to niezwykle mocne rozwiązanie ale swoje waży ( cały kajak 15-20kg ). Konstrukcja Marcina jest pochodną szkieletów kajaków składanych i jest bez porównania łatwiejsza do połamania.

Nie bardzo wiem co masz na myśli pisząc żywica poliuretanowa.
Plus z zastosowania żywicy jest taki że ma ona w przeciwieństwie do lakieru własną wytrzymałość która się dodaje do wytrzymałości tkaniny(no to jest dużo bardziej skomplikowane). Natomiast trzeba pilnować by była to żywica o podwyższonej elastyczności, gdyż inna może spowodować pękanie poszycia.

Malutki
www.hobbo.net



Małe sprostowanie do tego co kolega Malutki napisał :D

1. Co do przetarć masz racje. W moim canoe, które jest testerem technologii dobrze to ukazało. Przetarcia powstały przy łbach wkrętów.
Sposoby aby ominąć tą wadę są dwa:

a) dołożenie do konstrukcji zewnętrznego kila, zapobiegnie to przecieraniu się w miejscu natarcia stery oraz zabezpieczy dno canoe.

b) wszystkie ostre krawędzie w konstrukcji powinny być zaokrąglone.

2. Co do wytrzymałości szkieletu mojego testowego canoe. Canoe było testowane w bardzo trudnych warunkach w górnych odcinkach Małej Panwi gdzie co róż były zwalone drzewa i tym podobne zawalidrogi.
Np. takie:



Po tym teście nic się nie połamało a wzdłużniki są cienkie bo 15x15mm. W następnym modelu przewidziane są 20x20mm. Dodatkowo będzie dołożona większa ilość wręg, co wzmocni cała konstrukcję.

Jedne pęknięcie jakie powstało, to w miejscu osłabienia konstrukcji przy łączeniu wzdłużnika z wręgą wkrętem. Pęknięcie to powstało podczas transportu a było wynikiem zbytniej odległości między wręgami i zbyt cienkimi wzdłużnikami.

Obecnie pracuję nad Skiffem w tej samej technologi ale technika łączenia to wiązanie. O wiele lepsze od klejenia i tym podobnym.



Co do wagi samego szkieletu to trochę przesadziłeś z wagą. Kajki z tej strony http://www.kudzucraft.com/ ważą około 15kg już z poszyciem.

3. Masz pełną rację.

Co do nylonu i jego rozluźniania się na wodzie. Jest to problem który jest artykułowany na rożnych stronach związanych z techniką SOF. poszukując odpowiedniego materiału w kraju miałem możliwość przetestować różne próbki nylonu.
Nylon który był stabilizowany po obkurczeniu w ciągu 2 dni rozluźniał się, natomiast stabilizowany pozostawał taki sam.

Na zdjęciach mojego testowego canoe widać zmarszczenia co do ich źródła nie jestem pewien. Dlaczego nie jestem pewien ich źródła? Ponieważ burtnica jest zrobiona z listwy 15mmx15mm i po obkurczeniu ugięła się. zewnętrzna listwa jest tylko maskownica. Pełne zdanie co do nylony i jego właściwości rozluźniania się na wodzie będę miał po poszyci Skiffa.

Mam też namiar na płótno poliestrowe jednak jego gramatura jakoś do mnie nie przemawia :D

[ Dodano: 2012-03-07, 20:26 ]
Małe poprawki co do tekstu :d

Jest stery ma być stewy

Jest maskownica ma być maskownicą.

Take małe chochliki drukarskie :wink:
_________________
Plany canoe w technologij SOF. Budowa na zamówienie. Materiały potrzebne do wykonania.
Bobrowe Żeremia
http://www.etsy.com/shop/...?ref=ss_profile
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Aktywności propagowane w tym forum mogą być niebezpieczne dla życia lub zdrowia.
Administrator nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wypadki zaistniałe podczas ich uprawiania.
Pływaj zawsze w kamizelce asekuracyjnej. 90% (!) utonięć można by uniknąć gdyby ofiara miała ją założoną!

Korzystanie z Forum.Kanu.pl i www.Kanu.pl oznacza akceptację Regulaminu oraz zgodę na wykorzystywanie plików "cookies".

Administratorem www.Kanu.pl i forum.Kanu.pl jest Piotrek "Myszoor" Kaleta.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group